Cele:
-kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego,
-doskonalenie percepcji słuchowej,
-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej.
1. „Smutny widok”– prezentacja zdjęć przedstawiających czyste, naturalne tereny oraz miejsca zniszczone, brudne. (plik pdf)
2. „Co by było gdyby…”– rozwijanie twórczego myślenia poprzez odpowiadanie na pytania dotyczące środowiska, zwrócenie uwagi na temat zwierząt zagrożonych wyginięciem.
pytania pomocnicze:
- Co by było, gdyby zabrakło czystej wody?
-Co by było, gdyby ludzie wyrzucali wszystkie śmieci na ulicę?
- Co by było, gdyby spłonęły wszystkie lasy i łąki?
- Co by było gdyby dym zanieczyscił niebo i nie dałoby się zobaczyć słońca?
- Co by było gdyby nie było zwierząt?
3. Zapoznanie z literą Z, z. Wykonanie karty pracy część 4. str. 2a (plik pdf dla dzieci, które nie mają kart pracy)
4. Utrwalenie grafemu litery Z . Wykonanie karty pracy część 4. str. 2b.