21.04.2020 Język angielski

4 latki

Tematem dzisiejszych zajęć są pojazdy.

 

1. Piosenka „Driving In my car”

https://www.youtube.com/watch?v=BdrZWu2dZ4c

wprowadzane słówka: car,  bike, boat, train, airplane, slow, fast

Zanim zaczniemy śpiewać przećwiczmy z dzieckiem nowe słowa i towarzyszące im gesty, np. driving in my car – udajemy że trzymamy kierownicę, riding on my bike- kładziemy się na podłodze i pedałujemy nogami w górze itp.  Wytłumaczmy że „Fast” znaczy szybko i wykonujemy gesty szybciej, a „slow” wolno i odpowiednio wykonujemy gesty wolniej.

 

Tekst piosenki:

Driving in my car. Vroom vroom vroom.

 Driving in my car. Vroom vroom vroom.

Driving very fast. Vroom vroom vroom.

Driving very slow. Vroom vroom vroom.

 I like driving. Driving in my car.

Riding on my bike. Pedal pedal pedal.

Riding on my bike. Pedal pedal pedal.

Riding very fast Pedal pedal pedal.

Riding very slow Pedal pedal pedal.

I like riding, Riding on my bike

 Rowing in my boat, Splash splash splash,

Rowing in my boat, Splash splash splash,

Rowing very fast Splash splash splash,

Rowing very slow. Splash splash splash.

 I like rowing. Rowing in my boat.

 Riding on my train. Choo, choo, choo.

Riding on my train. Choo, choo, choo.

Riding very fast. Choo, choo, choo.

Riding very slow. Choo, choo, choo.

I like riding. Riding on my train.

Flying in my airplane. Whoosh whoosh.

Flying in my airplane. Whoosh whoosh.

Flying very high. Whoosh whoosh.

 Flying very low. Whoosh whoosh.

I like flying. Flying in my airplane.

 

2. Pamiętajmy o regularnych powtórkach: ostatnio uczyliśmy się o zwierzętach, domowych i żyjących w gospodarstwie. Dzieci zazwyczaj bardzo lubią zgadywanki. Jedną z nich jest zgadywanka-rysowanka – powoli rysujemy wybrane przez nas zwierzę na kartce papieru, zadaniem dziecka jest odgadnąć co to jest zanim skończymy nasz rysunek.  

 

5 latki

Tematem dzisiejszych zajęć są pojazdy.

 

1. Piosenka „Transportation song”

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

 

Wyrażenia których się uczymy:

ride on a bike, ride on a bus, ride In a car, fly on a plane, fly in a rocket, faster

 

Przed zaśpiewaniem piosenki wytłumaczmy dzieciom nowe wyrażenia, słowom powinny towarzyszyć gesty – naśladujemy jazdę rowerem leżąc na podłodze i „pedałując” w powietrzu, „lecimy” samolotem z rękami wystawionymi na boki itd. Podkreślmy że w refrenie wszystko wykonujemy szybciej – „faster”

Tekst piosenki:

I ride on a bike I ride on a bike, but I want to go faster

I ride on a bus I ride on a bus, but I want to go faster

I ride in a car I ride in a car, but I want to go faster

I fly on a plane I fly on a plane, but I want to go faster

Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one, go!

I fly in a rocket I fly into space in a rocket

 

2.  Zabawy z kartami obrazkowymi, do pobrania:

 

https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf

 

Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:

- memo – szukanie par tych samych obrazków

- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)

- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią

Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .