Cele:
- uświadomienie znaczenia wody
- wdrażanie do oszczędzania wody
- doskonalenie umiejętności liczenia w znanym zakresie
- rozwijanie sprawności manualnej
1. Wysłuchanie wiersza Joanny Papuzińskiej Chora rzeka.
Śniła się kotkowi rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka…….
Tutaj płynie biała rzeka.
Ale to jest chora rzeka.
Jak tu pusto!?
Drzewo uschło…..
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
ani leszcz, ani płoć, ani pstrąg, nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „Zakaz kąpieli”
Mętny opar nad wodą się bieli.
Chora rzeka
nie rzeka
tylko czeka, czeka, czeka …..
Rozmowa na temat treści wiersza, udzielanie odpowiedzi na pytania:
– Dlaczego wszystkie zwierzęta wyprowadziły się z rzeki ?
– Co może zatruć rzekę? (mycie samochodów, wyrzucanie śmieci do wody, odprowadzanie ścieków, wylewanie nieczystości)
2. „Niezwykła podróż kropelki wody” – rozmowa na temat znaczenia wody dla przyrody i w życiu człowieka, wyjaśnienie pojęcia oczyszczalnia ścieków
https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
3. Zabawa matematyczna „Krople wody” - liczenie w znanym zakresie, utrwalanie liczebników porządkowych na przykładzie np. wyciętych z papieru kropelek/niebieskich nakrętek/pomponików (to, co posiadamy w domu).
4. Praca plastyczna „Wesoła kropelka” – dowolna technika, możemy kropelce narysować oczy, uśmiech, możemy nawet dokleić ręce i nogi :)
I jak co piątek: Eksperyment „Bańka w bańce” :)
https://www.youtube.com/watch?v=BaFejpsGhWE
Zachęcamy gorąco i życzymy miłego weekendu nasze drogie przedszkolaki!