21.04.2020 Cieszę się piękną i zdrową Ziemią!

Cele:

- wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

 

1. „Jak wygląda Ziemia?” – oglądanie modelu Ziemi – globusa na podstawie filmu animacyjnego link: https://www.youtube.com/watch?v=Pp_zeQXXaY8

 

2. „Spacer żuka” – opowieść ruchowa.

Rodzic czyta opowiadanie, dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania.

Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje po pokoju) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (zatrzymuje się i patrzy do góry). Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy). Poszedł dalej (maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. ( przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami). Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. ( kładzie się na plecach). Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. ( przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje). Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. ( idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija w kulkę)

 

3. Wykonanie ryżowych grzechotek.

Potrzebna będzie: butelka plastikowa lub buteleczka po jogurcie Actimel, ryż, klej, nożyczki, papier. Dzieci wsypują do butelki ryż, oklejają butelkę i ozdabiają według własnego pomysłu.

 

4. Rytmika – zabawy umuzykalniające, ćwiczenie oddechowe - „Drgająca chusta”

Dzieci leżą na dywanie. Obiema rękami trzymają chustę przy twarzy i dmuchają na nią. Siadają , trzymając chustę przed nosem. Wciągają powietrze- chusta zbliża się do nosa, wypuszczają powietrze – chusta się oddala. Stają, kładą chustę na głowie tak, by zasłaniała oczy, i na wydechu, dmuchają na nią, aby drgała.

 

5. „Drzewo” – praca z KP2.27.

Dzieci wykonują kartę pracy w książce str. 27.

 

6. „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?”– rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko.

Abyśmy nadal mogli oglądać drzewa, słyszeć śpiew ptaków i czuć zapach kwiatów, musimy dbać o środowisko. Jak możemy chronić lasy? ( dzieci podają swoje pomysły), wodę?(....), dbać o przyrodę? (…)

Propozycje: Wyłączaj światło w pokoju, z którego wychodzisz! Zakręć wodę, gdy jej nie używasz, na przykład, gdy myjesz zęby! Wymieniamy żarówki na energooszczędne! Sadzimy drzewa, krzewy i inne rośliny! Sadzimy i pielęgnujemy kwiaty na balkonie! Gdy są mrozy, dokarmiamy ptaki! Segregujemy śmieci!

Sprzątanie Ziemi”– śpiewanie piosenki.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=wzuAW3NfMHQ

 

Miłej zabawy :)

Pozdrawiam :):)