Kontynuujemy temat pojazdów.
1. Powtórka słówek z kartami obrazkowymi:
https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf
Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:
- memo – szukanie par tych samych obrazków
- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)
- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią
Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .
2. Piosenka „Transportation song”
https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw
Wyrażenia których się uczymy:
ride on a bike, ride on a bus, ride in a car, fly on a plane, fly in a rocket, faster
Przed zaśpiewaniem piosenki wytłumaczmy dzieciom nowe wyrażenia, słowom powinny towarzyszyć gesty – naśladujemy jazdę rowerem leżąc na podłodze i „pedałując” w powietrzu, „lecimy” samolotem z rękami wystawionymi na boki itd. Podkreślmy że w refrenie wszystko wykonujemy szybciej – „faster”
Tekst piosenki:
I ride on a bike I ride on a bike, but I want to go faster
I ride on a bus I ride on a bus, but I want to go faster
I ride in a car I ride in a car, but I want to go faster
I fly on a plane I fly on a plane, but I want to go faster
Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one, go!
I fly in a rocket I fly into space in a rocket
3. Nauka słów–przeciwieństw – fast and slow (szybki/wolny)
- tłumaczymy dziecku znaczenie słów ”fast” i „slow”
- narysujmy na jednej kartce papieru ślimaka, a na drugiej zająca. Wytłumaczmy że zając jest szybki a ślimak wolno, więc gdy pokazujemy obrazek zająca dziecko jest szybkie jak zając, a gdy ślimaka- wolne jak to zwierzę.
- powtórzmy czasowniki opisujące ruch: clap- klaskać, walk – chodzić, jump- skakać, turn around – kręcić się dookoła, run - biegać
- mówimy w jaki sposób dziecko ma się poruszać i pokazujemy obrazek z zającem lub ślimakiem np. jump i obrazek zająca- dziecko skacze szybko , clap i obrazek ślimaka – dziecko klaszcze wolno.
Kontynuacja tematu: pojazdy
1. Piosenka „Let’s be planes”
https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi0
Słowa wprowadzone w piosence: planes-samoloty, boats-łodzie, trains- pociągi, cars-samochody
Tekst piosenki:
Let's sing a song about planes, boats, trains and cars.
Here we go!
Now let's be planes, planes, planes flying through the sky.
Planes, planes, planes flying through the sky.
Here we go!
Now let's be boats, boats, boats floating on the sea.
Boats, boats, boats floating on the sea.
Watch out!
Now let's be trains, trains, trains rolling down the track.
Trains, trains, trains rolling down the track.
Choo choo! Yeah!
Now let's be cars, cars, cars driving down the road.
Cars, cars, cars driving down the road.
Follow me! Look out! Slow down!
2.Domino ze środkami transportu, do pobrania https://www.activityvillage.co.uk/sites/default/files/downloads/transport_dominoes.pdf
środki transportu na kostkach:
bus, police car, lorry, plane, car, fire engine, ambulance, excavator,
3. Quiz obrazkowy- zobacz odkrywający się rysunek pojazdu i zgadnij co to jest