23.04.2020 Język angielski

4 latki

Kontynuujemy temat pojazdów.

1.  Powtórka słówek z kartami obrazkowymi:

https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf

 

Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:

- memo – szukanie par tych samych obrazków

- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)

- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią

Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .

 

2. Piosenka „Transportation song”

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

 

Wyrażenia których się uczymy:

ride on a bike, ride on a bus, ride in a car, fly on a plane, fly in a rocket, faster

 

Przed zaśpiewaniem piosenki wytłumaczmy dzieciom nowe wyrażenia, słowom powinny towarzyszyć gesty – naśladujemy jazdę rowerem leżąc na podłodze i „pedałując” w powietrzu, „lecimy” samolotem z rękami wystawionymi na boki itd. Podkreślmy że w refrenie wszystko wykonujemy szybciej – „faster”

Tekst piosenki:

I ride on a bike I ride on a bike, but I want to go faster

I ride on a bus I ride on a bus, but I want to go faster

I ride in a car I ride in a car, but I want to go faster

I fly on a plane I fly on a plane, but I want to go faster

Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one, go!

I fly in a rocket I fly into space in a rocket

 

3.  Nauka słów–przeciwieństw – fast and slow (szybki/wolny)

- tłumaczymy dziecku znaczenie słów ”fast”  i „slow”

- narysujmy na jednej kartce papieru ślimaka, a na drugiej zająca. Wytłumaczmy że zając jest szybki a ślimak wolno, więc gdy pokazujemy obrazek zająca dziecko jest szybkie jak zając, a gdy ślimaka- wolne jak to zwierzę.

- powtórzmy czasowniki opisujące ruch: clap- klaskać, walk – chodzić, jump- skakać, turn around – kręcić się dookoła, run - biegać

- mówimy w jaki sposób dziecko ma się poruszać i pokazujemy obrazek z zającem lub ślimakiem np. jump  i obrazek zająca- dziecko skacze szybko ,  clap i obrazek ślimaka – dziecko klaszcze wolno.

 

5 latki

Kontynuacja tematu: pojazdy

 

1. Piosenka „Let’s be planes”

https://www.youtube.com/watch?v=YU8VOhXpLi0

 

Słowa wprowadzone w piosence: planes-samoloty, boats-łodzie, trains- pociągi, cars-samochody

 

Tekst piosenki:

Let's sing a song about planes, boats, trains and cars.

Here we go!

Now let's be planes, planes, planes flying through the sky.

Planes, planes, planes flying through the sky.

Here we go!

Now let's be boats, boats, boats floating on the sea.

Boats, boats, boats floating on the sea.

Watch out!

Now let's be trains, trains, trains rolling down the track.

Trains, trains, trains rolling down the track.

Choo choo! Yeah!

Now let's be cars, cars, cars driving down the road.

Cars, cars, cars driving down the road.

Follow me! Look out! Slow down!

 

2.Domino ze środkami transportu, do pobrania https://www.activityvillage.co.uk/sites/default/files/downloads/transport_dominoes.pdf

środki transportu na kostkach:

bus, police car, lorry, plane, car, fire engine, ambulance, excavator,

 

3. Quiz obrazkowy- zobacz odkrywający się rysunek pojazdu i zgadnij co to jest

https://www.youtube.com/watch?v=QxoqW84ec-M