22.04.2020 Czy to się jeszcze przyda?

Cele ogólne:

  • wzbogacenie zasobu słownictwa u dzieci,
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi;

Dzisiaj jest Dzień Ziemi pomyślcie razem z rodzicami jak zadbacie o naszą Planetę, może zasadzicie nowe roślinki, a może posegregujecie śmieci, a może macie zupełnie inny pomysł na świętowanie?!

1. Świat w naszych rękach  posłuchajcie piosenki i spróbujcie ją zaśpiewać (zob. poniedziałek – link do piosenki)

Tekst w zakładce TEKSTY

2. Czy to się jeszcze przyda? – zapoznanie z  recyklingiem

Siadajcie i posłuchajcie bajki, którą przeczyta Wam Rodzic pt. „Cuda ze śmieci, czyli jak Bydguś uczył Bydgusię”

Link: http://www.czystabydgoszcz.pl/akcje-ekologiczne/kacik-dla-dzieci/bajka/

3. Segregacja śmieci– quiz na utrwalenie wiadomości

Link:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html

4. Co to jest?– rysowanie palcem na plecach.

Najpierw Rodzic rysuje dziecku na plecach jakiś przedmiot i dziecko zgaduje, a później zmiana. Zaczynamy od prostych form typu: piłka, fala, serce, przechodząc do trudniejszych – bałwan, ryba, auto, człowiek.

 

Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:

5fTjJAMn9f8DxmXRnaLt3q8AAAAASUVORK5CYII=Dzisiaj jest środa i zadanie specjalne od Stefana!

 

Przedsiębiorczość w przedszkolu? Ależ oczywiście! W ostatnim już module Mały Miś Stefan pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.

Przed Wami zadania i zabawy od Misiowej Mamy:

Zadanie 1:

Co wiesz o pieniądzach? – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach. Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?

Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci i przesłanie na maila.

Zadanie 2:

Krótka historia pieniądza - filmik edukacyjny

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

Zadanie 3:

Zaprojektuj banknot.

Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety.

*Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!

Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny.

Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!

Rodzic wyjaśnia dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze” https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.

 

PS. Drodzy Rodzice podsyłajcie Nam efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Słonecznego dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra