Cele ogólne:
Dzisiaj jest Dzień Ziemi pomyślcie razem z rodzicami jak zadbacie o naszą Planetę, może zasadzicie nowe roślinki, a może posegregujecie śmieci, a może macie zupełnie inny pomysł na świętowanie?!
1. Świat w naszych rękach – posłuchajcie piosenki i spróbujcie ją zaśpiewać (zob. poniedziałek – link do piosenki)
Tekst w zakładce TEKSTY
2. Czy to się jeszcze przyda? – zapoznanie z recyklingiem
Siadajcie i posłuchajcie bajki, którą przeczyta Wam Rodzic pt. „Cuda ze śmieci, czyli jak Bydguś uczył Bydgusię”
Link: http://www.czystabydgoszcz.pl/akcje-ekologiczne/kacik-dla-dzieci/bajka/
3. Segregacja śmieci– quiz na utrwalenie wiadomości
Link:https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html
4. Co to jest?– rysowanie palcem na plecach.
Najpierw Rodzic rysuje dziecku na plecach jakiś przedmiot i dziecko zgaduje, a później zmiana. Zaczynamy od prostych form typu: piłka, fala, serce, przechodząc do trudniejszych – bałwan, ryba, auto, człowiek.
Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:
Dzisiaj jest środa i zadanie specjalne od Stefana!
Przedsiębiorczość w przedszkolu? Ależ oczywiście! W ostatnim już module Mały Miś Stefan pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.
Przed Wami zadania i zabawy od Misiowej Mamy:
Zadanie 1:
Co wiesz o pieniądzach? – dzieci wcielają się w role specjalistów do spraw pieniędzy. Opowiadają o tym, co wiedzą o pieniądzach. Jeśli nie wypowiadają się spontanicznie, rodzic pomaga im, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze? W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci i przesłanie na maila.
Zadanie 2:
Krótka historia pieniądza - filmik edukacyjny
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo
Zadanie 3:
Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety.
*Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny.
Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Rodzic wyjaśnia dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. Jak się robi pieniądze” https://www.youtube.com/watch?v=FntiUiLncLw.
PS. Drodzy Rodzice podsyłajcie Nam efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)
Słonecznego dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra