24.04.2020 Segregujemy odpady

Cele ogólne:

- wdrażanie do utrzymania porządku,

- wdrażanie do nawyku segregacji śmieci

 

1. Dzieci wysłuchają wiersza Robimy porządki i opowiedzą  o czym jest mowa we wierszu?

Wszystkie dzieci, nawet duże

Posprzątają dziś podwórze.

A dorośli pomagają,

Śmieci w workach wyrzucają.

Pierwszy worek jest zielony,

Cały szkiełkiem wypełniony.

W żółtym worku jest bez liku

Niepotrzebnych już plastików.

A niebieski worek – wiecie-

Papierowe zbiera śmieci.

My przyrodę szanujemy,

Śmieci więc segregujemy.

Z ekologią za pan brat

Mama, tata, siostra, brat.

2. Śmieci do pojemnika, sortujemy śmieci. Na podstawie wiersza dzieci dopasowują śmieci do odpowiednich pojemników. Dzieci wycinają 3 kwadraty w kolorze: niebieskim, żółtym oraz zielonym – będą to kosze na śmieci. W domu szukają rzeczy, które pasują pod odpowiedni kolor kółeczka  papier – kółeczko niebieskie, plastik – kółeczko żółte, szkło – kółeczko zielone. Np. plastikowa butelka trafi do żółtego kosza na śmieci, czyli pod żółty kwadracik, gazeta - do niebieskiego kosza, czyli pod niebieski kwadracik itd.

3. Piosenka „Ekosłodziaki” Gang słodziaków  - dzieci wysłuchają piosenki i podejmą próbę zaśpiewania refrenu, zatańczą

https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-

4. Ekokultura – film edukacyjny, dzieci obejrzą filmik o zasadach „kultury ekologicznej”, spróbują je powtórzyć.

 https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs

5) Coś dla ruchu mały zuchu:

Link: https://wordwall.net/resource/907637/%C4%87wicz%C4%99-i-dbam-o-siebie

Pozdrawiamy gorąco nasze przedszkolaki :)