Cele ogólne:
- wdrażanie do utrzymania porządku,
- wdrażanie do nawyku segregacji śmieci
1. Dzieci wysłuchają wiersza Robimy porządki i opowiedzą o czym jest mowa we wierszu?
Wszystkie dzieci, nawet duże
Posprzątają dziś podwórze.
A dorośli pomagają,
Śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony,
Cały szkiełkiem wypełniony.
W żółtym worku jest bez liku
Niepotrzebnych już plastików.
A niebieski worek – wiecie-
Papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy,
Śmieci więc segregujemy.
Z ekologią za pan brat
Mama, tata, siostra, brat.
2. Śmieci do pojemnika, sortujemy śmieci. Na podstawie wiersza dzieci dopasowują śmieci do odpowiednich pojemników. Dzieci wycinają 3 kwadraty w kolorze: niebieskim, żółtym oraz zielonym – będą to kosze na śmieci. W domu szukają rzeczy, które pasują pod odpowiedni kolor kółeczka papier – kółeczko niebieskie, plastik – kółeczko żółte, szkło – kółeczko zielone. Np. plastikowa butelka trafi do żółtego kosza na śmieci, czyli pod żółty kwadracik, gazeta - do niebieskiego kosza, czyli pod niebieski kwadracik itd.
3. Piosenka „Ekosłodziaki” Gang słodziaków - dzieci wysłuchają piosenki i podejmą próbę zaśpiewania refrenu, zatańczą
https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-
4. Ekokultura – film edukacyjny, dzieci obejrzą filmik o zasadach „kultury ekologicznej”, spróbują je powtórzyć.
https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs
5) Coś dla ruchu mały zuchu:
Link: https://wordwall.net/resource/907637/%C4%87wicz%C4%99-i-dbam-o-siebie
Pozdrawiamy gorąco nasze przedszkolaki :)