23.04.2020 Język angielski

Kontynuujemy temat pojazdów.

1.  Powtórka słówek z kartami obrazkowymi:

 

https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf

 

Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:

- memo – szukanie par tych samych obrazków

- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)

- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią

Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .

2.  Nauka słów–przeciwieństw – fast and slow (szybki/wolny)

- tłumaczymy dziecku znaczenie słów ”fast”  i „slow”

- narysujmy na jednej kartce papieru ślimaka, a na drugiej zająca. Wytłumaczmy że zając jest szybki a ślimak wolno, więc gdy pokazujemy obrazek zająca dziecko jest szybkie jak zając, a gdy ślimaka- wolne jak to zwierzę.

- powtórzmy czasowniki opisujące ruch: clap- klaskać, walk – chodzić, jump- skakać, turn around – kręcić się dookoła

- mówimy w jaki sposób dziecko ma się poruszać i pokazujemy obrazek z zającem lub ślimakiem np. jump  i obrazek zająca- dziecko skacze szybko ,  clap i obrazek ślimaka – dziecko klaszcze wolno.