Kontynuujemy temat pojazdów.
1. Powtórka słówek z kartami obrazkowymi:
https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf
Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:
- memo – szukanie par tych samych obrazków
- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)
- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią
Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .
2. Nauka słów–przeciwieństw – fast and slow (szybki/wolny)
- tłumaczymy dziecku znaczenie słów ”fast” i „slow”
- narysujmy na jednej kartce papieru ślimaka, a na drugiej zająca. Wytłumaczmy że zając jest szybki a ślimak wolno, więc gdy pokazujemy obrazek zająca dziecko jest szybkie jak zając, a gdy ślimaka- wolne jak to zwierzę.
- powtórzmy czasowniki opisujące ruch: clap- klaskać, walk – chodzić, jump- skakać, turn around – kręcić się dookoła
- mówimy w jaki sposób dziecko ma się poruszać i pokazujemy obrazek z zającem lub ślimakiem np. jump i obrazek zająca- dziecko skacze szybko , clap i obrazek ślimaka – dziecko klaszcze wolno.