Cele:
-rozwijanie wiedzy na temat zanieczyszczenia powietrza,
- doskonalenie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z prostych doświadczeń.
1. „Puste czy pełne?” – doświadczenie wykazujące obecność powietrza.
Do wykonania doświadczenia będą potrzebne dwie plastikowe butelki-jedna pełna wody, druga pusta. Zapytajcie Państwo dzieci, co jest w butelkach. (Dzieci zapewne odpowiedzą, że w jednej jest woda, a druga jest pusta). Wyjaśnijcie dzieciom, że druga butelka też jest pełna i pokażcie kolejny krok: Zanurzcie drugą butelkę w misce z wodą i naciskajcie jej ścianki. Wydobywają się bąbelki powietrza. Zapytajcie ponownie, co było w drugiej butelce.
2. „Czy powietrze jest czyste?”–doświadczenie, obserwacja drobin kurzu w świetle latarki. Wymienianie źródeł zanieczyszczeń powietrza.
3. „Smog” – słuchanie opowiadania Agnieszki Frączek (zakładka "Teksty")-rozmowa na temat tego, czym jest smog, oglądanie filmu edukacyjnego:
https://tuptuptup.org.pl/zanieczyszczone-powietrze-filmik-edukacyjny-dla-dzieci/
4. „Wiatraczek” – praca techniczna https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
Miłej zabawy! :)