Temat : Pojazdy.
1. Powtórka słówek z kartami obrazkowymi:
https://www.kids-pages.com/folders/flashcards/Transportation/Transportation.pdf
Karty obrazkowe możemy wykorzystać do następujących gier:
- memo – szukanie par tych samych obrazków
- what’s missing – zabieramy jedną (lub więcej kart) i pytamy co zniknęło (what’s missing)
- charades – pokazujemy gestami wybrany środek transportu , dziecko pokazuje kartę z odpowiedzią
Ważne aby w trakcie gry używać angielskich nazw pojazdów .
2. Piosenka „Transportation song”
https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw
Wyrażenia których się uczymy:
ride on a bike, ride on a bus, ride in a car, fly on a plane, fly in a rocket, faster
Przed zaśpiewaniem piosenki wytłumaczmy dzieciom nowe wyrażenia, słowom powinny towarzyszyć gesty – naśladujemy jazdę rowerem leżąc na podłodze i „pedałując” w powietrzu, „lecimy” samolotem z rękami wystawionymi na boki itd. Podkreślmy że w refrenie wszystko wykonujemy szybciej – „faster”
Tekst piosenki:
I ride on a bike I ride on a bike, but I want to go faster
I ride on a bus I ride on a bus, but I want to go faster
I ride in a car I ride in a car, but I want to go faster
I fly on a plane I fly on a plane, but I want to go faster
Ten, nine, eight, seven, six, five, four, three, two, one, go!
I fly in a rocket I fly into space in a rocket
3. Nauka słów–przeciwieństw – fast and slow (szybki/wolny)
- tłumaczymy dziecku znaczenie słów ”fast” i „slow”
- narysujmy na jednej kartce papieru ślimaka, a na drugiej zająca. Wytłumaczmy że zając jest szybki a ślimak wolno, więc gdy pokazujemy obrazek zająca dziecko jest szybkie jak zając, a gdy ślimaka- wolne jak to zwierzę.
- powtórzmy czasowniki opisujące ruch: clap- klaskać, walk – chodzić, jump- skakać, turn around – kręcić się dookoła, run - biegać
- mówimy w jaki sposób dziecko ma się poruszać i pokazujemy obrazek z zającem lub ślimakiem np. jump i obrazek zająca- dziecko skacze szybko , clap i obrazek ślimaka – dziecko klaszcze wolno.