Cele :
- Poszerzenie słownika dziecka o pojęcie księgarni.
- Wprowadzenie do posługiwania się pieniędzmi.
- Rozwój motoryki małej.
- Utrwalenie znajomości treści ulubionych bajek.
1. „Co można kupić w księgarni?”
- Rozmowa na temat księgarni na podstawie doświadczeń dzieci. Pytamy dziecko: czy wiesz gdzie kupujemy książki? Jak nazywa się taki „sklep” z książkami?
- Filmik edukacyjny: https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q utrwalenie wiadomości , jak powstaje książka i jaka jest jej droga do księgarni.
2. „Poproszę trzy książki” – zabawa dydaktyczna.
- Wykorzystujemy zabawkowe pieniądze, albo wycinamy kilka prostokątów w 3 różnych kolorach np. czerwony, niebieski, żółty.
- Szykujemy stanowisko do sprzedawania- wystawiamy książki i przed sobą stolik, a na niej np. zabawkowa kasa. Pierw dziecko może być sprzedawcą – a rodzic/ rodzeństwo kupującym. Kupujemy książki, a sprzedawca mówi ile trzeba zapłacić - 2 czerwone i 1 niebieski itp. Potem zamieniamy się rolami i dziecko zostaje kupującym.
3. Zaczarowana szafa – ćwiczenia grafomotoryczne.
- Łączenie kropek bez odrywania ręki i ołówka od kartki. Kolorowanie szafy w ulubionych kolorach. Poniżej zamieszczamy przykładowy obrazek Zaczarowana szafa, który posłuży do ćwiczeń
- Prosimy o zwrócenie uwagi prawidłowy chwyt pisarski. Zamieszczamy zdjęcie, na którym przedstawiono prawidłowe sposoby trzymania ołówka. Zapraszamy do zapoznania się -zdjęcie ze strony : http://www.rozanydworek.com.pl/zieleniewo/?warto-wiedziec,90)
4. Wspólne czytanie ulubionej książki.
Zachęcamy, aby dziecko wybrało swoją ulubiona bajkę, wierszyk, albo opowiadanie. Wspólnie z osobą dorosła, albo rodzeństwem czyta bajkę.
Czytanie dzieciom ma pozytywny wpływ na ich rozwój. Miłej zabawy ;)