24.04.2020 r. W bibliotece

Cele:

  • Zapoznanie z zasadami panującymi w bibliotece.
  • Rozwój umiejętności porządkowania wg cechy ( wygląd, treść)
  • Rozwój sprawności manualnej.

 

1.Jak należy zachowywać się w bibliotece?

  • Próba odpowiedzi na pytanie na podstawie  fragmentów książki Basia oraz filmu „Lekcja biblioteczna”

 

W bibliotece , Zofia Stanecka

 

W poniedziałek przed obiadem pani Marta zaprosiła grupę Basi do kręgu. – Jutro zaraz po śniadaniu pójdziemy do biblioteki – powiedziała. – La, la, la… – zanuciła radośnie Anielka. – Co tam będziemy robić? – spytał Kuba. – No właśnie, kto wie, co robi się w bibliotece? – odpowiedziała pani pytaniem. Basia wyciągnęła rękę do góry. Babcia Marianna już dawno temu, chyba z rok wcześniej, zapisała ją do biblioteki. – W bili… bliotece są książki! – zawołała. – Zabiera się je do domu, a potem oddaje. – Ja bym nie oddał – oświadczył Karol. – Jak oddasz, to bierzesz inną. I tak w kółko. Oddajesz i dostajesz, oddajesz i dostajesz… – Za darmo? – upewniła się Zuzia. – Tak, Zuziu. – Pani włączyła się do rozmowy. – Książki z biblioteki pożycza się, nie kupuje. Dzięki temu każdą z nich może przeczytać wiele osób. – O książki trzeba dbać – wygłosiła Basia. – Nie można do nich chować kanapek. Ani czytać w wannie. Tata kiedyś o tym zapomniał i książka wykąpała się razem z nim. Potem powiedział, że trzeba ją będzie odkupić. – W… bi… liotece… jest… cicho – szepnął Titi. Wszyscy spojrzeli na niego ze zdziwieniem, bo Titi rzadko coś mówił sam z siebie. Pani skinęła głową. – W bibliotekach można pracować i czytać na miejscu. Trzeba zachować ciszę, żeby nie przeszkadzać innym. (…)

 

Pytania pomocnicze : Dokąd wybierają się dzieci? Co robi się w bibliotece, o czym powiedziała Basia? Czy za książki w bibliotece trzeba płacić? W jaki sposób trzeba dbać o książki? Jak trzeba się zachowywać w bibliotece? Dlaczego? Kto z was był kiedyś w bibliotece? Co wam się tam najbardziej podobało?

 

Zachęcamy do obejrzenia filmu o zasadach panujących w bibliotece:

„Lekcja biblioteczna” https://www.youtube.com/watch?v=4fVJ-Qho0rE

 

2.„Gdzie postawię tę książkę?” – segregowanie, praca z KP2.32

Zadaniem dzieci jest połączenie książek o podobnej tematyce.

 

3.Praca plastyczna- stworzenie zakładki do książki .

Zachęcamy do stworzenia własnej zakładki do książki. Wystarczy prostokątny pasek sztywniejszego papieru – wyciąć z ostatniej sztywnej kartki z bloku, z okładki ze starego zeszytu itp.  Ozdabiamy wydzieranką z krepy, wycinanek, malujemy, albo kolorujemy. Patrzymy co mamy w domu i działamy ;) Już zawsze będziemy wiedzieć, gdzie skończyliśmy czytać ulubioną książeczkę!

Pochwalcie się swoimi dziełami :) z utęsknieniem czekamy na zdjęcia Waszych ślicznych zakładek do książeczek. 

Poniżej klika pomysłów, inspiracji zaczerpniętych z Internetu. Powodzenia!

 

 

 

  • zakładka 1
  • zakładka 2
  • zakładka 3