Cele ogólne:
1. Ziemia, powietrze, ogień – zabawa ruchowa.
Dzieci podskakują, a na hasło Rodzica: Ziemia- kładą się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – kucają, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – stają nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami.
2. Wyścigi dżdżownic– zabawa ruchowa z elementem pełzania
Rodzic np. skakanką, sznurkiem wyznacza linię przy, której Dzieci kładą się na brzuchu. Ich zadaniem jest jak najszybsze dotarcie do końca wyznaczonej linii, pełzając jak dżdżownica – dzieci leżą na brzuchu, przedramiona oparte na podłogę, podnoszą biodra do góry i opuszczają je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.
3. Co zrobię dla Ziemi?– stworzenie gry dydaktycznej.
Przed Wami zadanie, aby wspólnie z Rodzicami stworzyć grę planszową i w nią razem zagrać.
Propozycja wykonania gry:
Duża kartka papieru, pionki, kostka do gry. Pola od 1 Strat do 20. Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie. Jeśli jest ono dobre dla środowiska, przesuwamy się o kilka pól do przodu, a jeśli złe – cofamy się.
Przykładowe znaczenie kolejnych pól:
1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
3. Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola.
5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola.
7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole.
9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu.
10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola. 11 . Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu.
12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola.
14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
15. Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola. 17. Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
18 . Do przedszkola przychodzicie rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące z samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.
19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole.
20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!
4. Pomogę Michałowi segregować śmieci– utrwalenie wiadomości z kartą pracy s.29 (plik PDF na mailu)
Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:
Dzisiaj jest piątek i ostatnie zadania specjalne od Stefana!
Przed Wami ostatnie już zadania i zabawy z przedsiębiorczości, od Misiowej Mamy. Powodzenia! ;)
Zadanie 1:
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
Zadanie 2
Zabawy matematyczne z monetami*:
*Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Zadanie 3
Zabawa w sklep.
Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.
PS. Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)
Spokojnego weekendu!
Wasze Panie:
Ewa i Petra