24.04.2020 Co robię dla Ziemi ?

 Cele ogólne:

  • Kształtowanie świadomości ekologicznej
  • Utrwalenie postaw proekologicznych
  • Doskonalenie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy

1. Ziemia, powietrze, ogień – zabawa ruchowa.

Dzieci podskakują, a na hasło Rodzica: Ziemia- kładą się na plecach na dywanie, nogi i ręce wyprostowane. Na hasło: Powietrze – kucają, kołysząc się na boki z wysoko podniesionymi rękami. Na hasło: Ogień – stają nieruchomo z szeroko rozstawionymi rękami i nogami.

 

2. Wyścigi dżdżownic– zabawa ruchowa z elementem pełzania

Rodzic np. skakanką, sznurkiem wyznacza linię przy, której Dzieci kładą się na brzuchu. Ich zadaniem jest jak najszybsze dotarcie do końca wyznaczonej linii, pełzając jak dżdżownica – dzieci leżą na brzuchu, przedramiona oparte na podłogę, podnoszą biodra do góry i opuszczają je z jednoczesnym przesunięciem się do przodu.

 

3. Co zrobię dla Ziemi?– stworzenie gry dydaktycznej.

Przed Wami zadanie, aby wspólnie z Rodzicami stworzyć grę planszową i w nią razem zagrać.

Propozycja wykonania gry:

Duża kartka papieru, pionki, kostka do gry. Pola od 1 Strat do 20. Celem gry jest dotarcie do lasu – pola z numerem 20. Każde pole od 1 do 20 ma przypisane znaczenie. Jeśli jest ono dobre dla środowiska, przesuwamy się o kilka pól do przodu, a jeśli złe – cofamy się.

 

Przykładowe znaczenie kolejnych pól: 

1. Pomagacie sprzątać las. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

2. Wyłączacie światło, gdy wychodzicie z pokoju. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu. 

3.  Pomagacie leśniczemu dokładać jedzenie do paśnika dla zwierząt. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

4. Po pikniku zostawiliście śmieci w lesie. Cofacie się o 2 pola. 

5. Kupujecie z rodzicami energooszczędne żarówki. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu. 

6. Urwaliście gałęzie, aby zrobić z nich miecze. Cofacie się o 2 pola. 

7. Myjecie zęby przy zakręconym kranie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

8. Włożyliście kij w mrowisko. Cofacie się o 1 pole. 

9. Pomagacie sadzić drzewa. Przesuwacie pionek o 3 pola do przodu. 

10. Głośno krzyczycie w lesie, uciekają zwierzęta, odlatują ptaki. Cofacie się o 2 pola.  11 . Dokarmiacie ptaki w czasie mrozów. Przesuwacie pionek o 1 pole do przodu. 

12. Posadziliście na balkonie kwiaty i je podlewacie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

13. Podeptaliście grzyby. Cofacie się o 2 pola. 

14. Segregujecie śmieci. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

15.  Namawiacie rodziców, aby załadowywali pralkę i zmywarkę do pełna i dopiero wtedy uruchamiali urządzenie. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

16. Złapaliście biedronkę i włożyliście ją do pudełka od zapałek. Cofacie się o 2 pola.  17.  Ubrania, z których wyrośliście, oddajecie innym dzieciom. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu.

18 . Do przedszkola przychodzicie rodzicami pieszo, bo mieszkacie niedaleko, a jadące z samochody zatruwają środowisko. Przesuwacie pionek o 2 pola do przodu. 

19. Wyrzucacie kartkę zapisaną tylko z jednej strony. Cofacie się o 1 pole. 

20. Gratulacje! Możecie pospacerować po pięknym lesie!  

 

4. Pomogę Michałowi segregować śmieci– utrwalenie wiadomości z kartą pracy s.29 (plik PDF na mailu)

 

Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:

Dzisiaj jest piątek i ostatnie zadania specjalne od Stefana!

E7bH9j29nJMGbpIVZPPtTDfIf+vwFbv8lilP4YvQAAAABJRU5ErkJggg==

 

 

 

 

 

Przed Wami ostatnie już zadania i zabawy z przedsiębiorczości, od Misiowej Mamy. Powodzenia! ;)

Zadanie 1:

Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?

 

Zadanie 2

Zabawy matematyczne z monetami*:

  • Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
  • Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
  • Segregują monety według nominału.
  • Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

*Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Zadanie 3

Zabawa w sklep.

Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

 

PS. Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Spokojnego weekendu!
Wasze Panie:
Ewa i Petra