28.04.2020 r. Jak powstała Warszawa ?

Cele:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy
  • Kształtowanie postaw patriotycznych
  • Rozwój umiejętności manualnych

 

 

1. „Jak powstała Warszawa?”   

Zapraszamy dzieci do wspólnego oglądania animowanej wersji legendy o Warsie i Sawie. 

Link do legendy https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc

Po obejrzeniu próbujemy sformułować odpowiedź na pytania  : Jak powstała Warszawa?  Jak nazywała się rzeka jaką płynął Wars? Co zobaczył rybak, gdy wypłynął na połów? Jak wyglądała syrena? Co się stało, gdy rybak i syrena zakochali się w sobie? Od czego Warszawa uzyskała swą nazwę?

 

2. „Wars i Sawa” – praca z KP2.33

Zadaniem dzieci jest odszukanie elementów, które nie pasują do obrazka . 

 

3. Prezentowanie herbu Warszawy i krótka rozmowa na jego temat. 

Zamieszczamy plik herb Warszawy ( plik jpg na dole strony, który pochodzi z  Internetu). Można pokazać  go dziecku  na komputerze, albo wydrukować. Prosimy, aby dziecko opisało, jak wygląda herb Warszawy i jaka postać  z legendy się na nim znajduje.

 

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych.

Do wspólnych zabaw potrzebna dziś będzie piłka, trochę wolnego miejsca na podłodze i dobry humor ;) 

  • Zabawa  „Pociąg”- zamieniamy się w pociąg i poruszamy się w rytmie piosenki „Jedzie pociąg z daleka”

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k

 

  • Zabawa  z piłką „Biało-czerwoni” – rzucamy do siebie piłką, a osoba rzucająca podaje nazwę jakiegoś koloru. Słysząc nazwy: biały i czerwony, nie łapiemy piłki. Po usłyszeniu nazwy innego koloru dzieci łapią piłkę oburącz i odrzucają ją.

 

  • Zabawa „Mali żołnierze” – dzieci maszerują dookoła pokoju podnosząc wysoko kolana. Na słowa: saperzy na poligonie – dzieci czołgają się po podłodze.

 

5. „Syrenka”- ćwiczenia grafomotoryczne ( usprawniające małe paluszki ) 

 

Poniżej zamieszczamy przykładowy plik  do ćwiczenia  plik pochodzi z Internetu). Zadaniem  dzieci  jest dokładne połączenie kropeczek bez odrywania ręki i ołówka od kartki. Przypominamy o zwracaniu uwagi na prawidłowy chwyt pisarski. Po wykonaniu zadania, można ozdobić syrenkę.

Powodzenia  ;) 

Z niecierpliwością czekamy na Wasze piękne zdjęcia w poziomie;)