Cele:
1. „Jak powstała Warszawa?”
Zapraszamy dzieci do wspólnego oglądania animowanej wersji legendy o Warsie i Sawie.
Link do legendy https://www.youtube.com/watch?v=mmRzBf_2Hsc
Po obejrzeniu próbujemy sformułować odpowiedź na pytania : Jak powstała Warszawa? Jak nazywała się rzeka jaką płynął Wars? Co zobaczył rybak, gdy wypłynął na połów? Jak wyglądała syrena? Co się stało, gdy rybak i syrena zakochali się w sobie? Od czego Warszawa uzyskała swą nazwę?
2. „Wars i Sawa” – praca z KP2.33
Zadaniem dzieci jest odszukanie elementów, które nie pasują do obrazka .
3. Prezentowanie herbu Warszawy i krótka rozmowa na jego temat.
Zamieszczamy plik herb Warszawy ( plik jpg na dole strony, który pochodzi z Internetu). Można pokazać go dziecku na komputerze, albo wydrukować. Prosimy, aby dziecko opisało, jak wygląda herb Warszawy i jaka postać z legendy się na nim znajduje.
4. Zestaw ćwiczeń ruchowych.
Do wspólnych zabaw potrzebna dziś będzie piłka, trochę wolnego miejsca na podłodze i dobry humor ;)
Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k
5. „Syrenka”- ćwiczenia grafomotoryczne ( usprawniające małe paluszki )
Poniżej zamieszczamy przykładowy plik do ćwiczenia plik pochodzi z Internetu). Zadaniem dzieci jest dokładne połączenie kropeczek bez odrywania ręki i ołówka od kartki. Przypominamy o zwracaniu uwagi na prawidłowy chwyt pisarski. Po wykonaniu zadania, można ozdobić syrenkę.
Powodzenia ;)
Z niecierpliwością czekamy na Wasze piękne zdjęcia w poziomie;)