28.04.2020 Robimy własny papier

Cele ogólne:
- budowanie wiedzy dzieci na temat powstawania papieru
- dzielenie wyrazów na sylaby i wyklaskiwanie

 

1.„Robimy papier!” – rozmowa na temat powstawania papieru na podstawie filmu edukacyjnego dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=-syVkvEKaqw

 

2.„Ile to sylab?” – dzielenie wyrazów na sylaby. Praca w książce- strona 31.

 

3. Papiernia – zabawa relaksacyjna

Dziecko dobiera się w pary z rodzicami/ rodzeństwem. Dziecko kładzie się na brzuchu, a rodzic/ rodzeństwo wykonuje na nim prosty masaż zgodnie z treścią wiersza. Po chwili może nastąpić zamiana. Dziecko może nauczyć się wiersza i samo wymyślić proste ruchy ilustrujące jego treść.

Wczesnym rankiem idź do lasu,                        Dziecko palcami wskazującymi na przemian „spaceruje” po plecach rodziców/ rodzeństwa.

drwal tam drzewa tnie.                                                          Krawędzią dłoni dziecko delikatnie kreśli linię w poprzek pleców.

Potem wielką ciężarówką do papierni jadą pnie.                                Pięść jednej dłoni przesuwa wzdłuż pleców.

Duży kawał drewna weź i długo nie czekaj,                                     Dziecko chwyta rodzica/rodzeństwo za ramiona.

na drobne kawałki porządnie go posiekaj.              Krawędziami obu dłoni delikatnie stuka po plecach – od góry do dołu i od dołu do góry.

Dodaj barwnik, jaki chcesz, jeszcze klej i woda,                             Delikatnie dotyka szyi, a następnie jedne­go i drugiego ucha.

w wielkiej kadzi to wymieszaj i masa gotowa.                           Palcem wskazującym kreśli koła na plecach rodziców/ rodzeństwa.

Teraz trudne jest zadanie, lecz się nie poddawaj,

na podłużnych sitach tę masę rozkładaj.                                                Palcami obydwu dłoni przesuwa po plecach od góry do dołu.

Dużo cierpliwości teraz potrzebujesz,

masa schnie, a ty ją dzielnie po trochu wałkujesz.                                           Całą powierzchnią obu dłoni gładzi plecy od góry do dołu.

Kiedy papier już gotowy, zwiń go w wielkie bele, taki papier co dzień ma zastosowań wiele.                 Dziecko turla rodziców / rodzeństwo po dywanie.

 

4 „Umiem zaśpiewać i zatańczyć” – utrwalenie poznanych piosenek i tańców.

Rodzic włącza muzykę a dzieci zgadują co to za piosenka.

 

5. „ Okładka książki” - dzieci rysują okładkę swojej ulubionej książki lub projektują nową okładkę.

 

Miłej zabawy:)

Ściskam i pozdrawiam :)