Cele ogólne:
- ilustrowanie ruchem treści piosenki,
- reagowanie ruchem na zmiany tempa,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
1. Dzieci zatańczą przy piosence; mogą mieć chustę w ręku, aby mogły wyrażać dynamikę piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=3CDgJ_i8GI8
2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną- koniki skaczą- dzieci przeskakują w biegu przez rozłożone na dywanie poduszki czy maskotki.
3. Zabawa relaksacyjna- foka. Dziecko kładzie się na brzuchu. Rodzic lub rodzeństwo gładzi plecy dziecka naśladując ruchem pływającą fokę.
W morzu pływała foka:
- Pragnę widzieć świat z wysoka!
Zanurkowała między falami
I podziwiała dno z muszelkami.
4. Poobserwujcie za oknem bądź też na spacerze wiosenne kwiatki. Spójrzcie jak wyglądają i jakie mają kolory. Następnie pokolorujcie wiosenne kwiatki z przygotowanej kolorowanki. Spróbujcie z pomocą rodziców pociąć obrazek na 3 części i złóżcie go ponownie. Puzzle przyklejcie na kartkę.
5. Jednym z najrzadszych gatunków ptaków w Polsce jest sokół wędrowny. Możemy go obserwować dzięki kamerze umieszczonej nad jego gniazdem . Jedno z nich znajduje się w naszym mieście. To tu wykluły się z jaj młode sokoły.
peregrinus.pl/pl/podglad-gniazd-na-zywo
Życzymy udanych obserwacji :) Trzymajcie się ciepło przedszkolaki :)