04.05.2020 Jaki to instrument ?

Cele ogólne:
- wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy
- dziecko ugniata plastelinę i wykonuje z niej oczekiwane kształty


1) Na muzyce w przedszkolu – nauka słów piosenki - link.

https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

Na muzyce w przedszkolu - sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2


2) Jaki to instrument? – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci oraz dźwięków z nagrania, wykonanie zadania w książce str.35:

skrzypce, altówka, kontrabas  

https://www.youtube.com/watch?v=IAzCcC3EUTA

pianino, trąbka, puzon

https://www.youtube.com/watch?v=riGfQemm2_U

harfa, fagot, kontrabas

https://www.youtube.com/watch?v=4riBUDCrPf4


3) Uliczna orkiestra – utrwalenie znajomości brzmienia podstawowych instrumentów:

http://scholaris.pl/resources/run/id/49649

4) Zabawa plastyczna - lepienie z plasteliny dowolnego instrumentu - czekamy na zdjęcia Waszych plastelinowych instrumentów :)

Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek - link

https://www.youtube.com/watch?v=xLdhe8s34hM&t=9s

#zostańwdomu
Pięknego tygodnia życzymy! :*