04.05.2020 r. Co mnie cieszy ?

Cele:

  • Kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć.
  • Doskonalenie odczytywania sygnałów niewerbalnych.
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo- słuchowo-ruchowej.

 

1. „Znaki uczuć”- zabawa dydaktyczna 

Pokazujemy dzieciom obrazki przedstawiające różne uczucia ( pliki pochodzą  z Internetu i zamieszczone są poniżej) : radość, smutek, zdziwienie, strach. Po kolei wspólnie nazywamy przedstawione uczucia. Dzieci próbują pokazać minę z obrazka. Podają przykłady sytuacji, w których przeżywały te uczucia. Można zapytać dziecko: kiedy jesteś radosny ? kiedy jesteś smutny ? itd. 

 

2. .„Co mnie cieszy?” - praca z KP 2.37 

Rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie KP2.37 i doświadczeń   dzieci. Na podstawie Kart Pracy na str.37 dzieci opowiadają co znajduje się na rysunkach. Naklejają odpowiednie symbole uczuć.

 

3.„Cieszy mnie taniec”- improwizacja do piosenki Ptak Nijaki 

Improwizacja taneczna do znanej już piosenki Ptak Nijaki. Przy okazji dzieci utrwalają słowa piosenki.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=CMuwIITREbM

 

4. „ Jak się czuje Misio”-  ( karta JPG z Internetu ). 

Zastanawiamy się , jak się dzisiaj czuje misio- czy jest wesoły? A może smutny? A może czymś się  martwi ?  Dzieci rysują odpowiednie uczucie na buzi misia. Prosimy o zwrócenie uwagi na poprawny chwyt pisarski. 

 

5. Bajka o emocjach 

Zachęcamy do oglądania bajki o różnych emocjach ;)

Link: https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

Na ten nowy tydzień życzymy Wam uśmiechów i samych radosnych dni ;)

Uśmiechajcie się ;) 

Przesyłamy moc uścisków:)

Tęsknimy za Wami!

Pani Ewelinka i Pani Marta