04.05.2020 Jakie lubimy książki?

Cele ogólne:

  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem;
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki;

 

1. Piosenka o książeczce:

 https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U

 

2. „Co to jest?”– rozwiązywanie zagadek tematycznych.

Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,

taki piękny, kolorowy.

Będzie ci potrzebna ona,

najlepsza będzie biała,

ale może być i czerwona.

Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,

a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (…)

 

Czyta ją mama, czyta i tata

często w obrazki jest bogata.

Dużo liter na każdej stronie,

są historie o królu na tronie.

Są też wiersze rymowane,

najlepiej, gdy przez babcię czytane. (…)

 

Zanim zaczniesz czytać książkę,

najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,

patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,

czy jest tam rysunek samochodu?

Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,

to właśnie jest… (….)

 

Czekamy na Wasze odpowiedzi na mailu ;)

 

3. Mole książkowe – słuchanie wierszyka 

Mole książkowe

Dominika Niemiec

Otwieram książkę, jedna chwilka

i już jestem w innym świecie.

W wyobraźni staję się piękną królewną

lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.

Każda książka roztacza przede mną

świat niezwykły, wspaniały.

Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,

rozdział od deski do deski… czyli cały.

Rodzice doskonale rozumieją

mój zachwyt nad książkami,

bo tak jak ja są zwyczajnie

książkowymi molami.

 

4. „Jakie książki lubimy?” – praca plastyczna.

Zadaniem dzieci jest narysowanie okładki swojej ulubionej książki lub zaprojektowanie nowej.

 

5. „Czym się bawić w księżniczkę, a czym w rycerza?” – praca z kartą pracy s.30.

 

PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Dobrego Dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra