Cele ogólne:
1. Piosenka o książeczce:
https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U
2. „Co to jest?”– rozwiązywanie zagadek tematycznych.
Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,
taki piękny, kolorowy.
Będzie ci potrzebna ona,
najlepsza będzie biała,
ale może być i czerwona.
Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,
a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz. (…)
Czyta ją mama, czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane. (…)
Zanim zaczniesz czytać książkę,
najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,
patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,
czy jest tam rysunek samochodu?
Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,
to właśnie jest… (….)
Czekamy na Wasze odpowiedzi na mailu ;)
3. Mole książkowe – słuchanie wierszyka
Mole książkowe
Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją
mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
4. „Jakie książki lubimy?” – praca plastyczna.
Zadaniem dzieci jest narysowanie okładki swojej ulubionej książki lub zaprojektowanie nowej.
5. „Czym się bawić w księżniczkę, a czym w rycerza?” – praca z kartą pracy s.30.
PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)
Dobrego Dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra