5.05.2020 Instrumenty

Cele ogólne:

- rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych,

- reagowanie na umówione sygnały.

 

1. Rysowanie przy muzyce- dzieci wykonują pracę plastyczną przy muzyce (farbami lub pastelami). Wyrażają dynamikę muzyki na kartce; przy muzyce płynnej malują - fale, łuki, a szybkiej - zygzaki itp. Następnie podziwiają swoje efekty plastyczne i spróbują nadać tytuł swoim pracom.

https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

 

2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną-  Tajemnicza książka. Dzieci kładą sobie na głowie książkę najlepiej z twarda okładką. Chodzą po pokoju i starają się, aby im nie  spadła.

3. „Miś perkusista”- Miś chciałby zagrać na instrumentach, ale się wstydzi. Dlatego się chowa np. za firaną. Rodzic  wydaje dźwięki instrumentami dostępnymi w domu, albo np. dwiema pokrywkami od garnków, które udają talerze. Dziecko nie widząc rodzica, który jest cały czas schowany; słucha uważnie dźwięków. Liczy je i układa  tyle klamerek lub innych przedmiotów ile usłyszał dźwięków.

4.  Wiersz E. M. Skorek „Dziwny zegar” – ćwiczenie logopedyczne. Dzieci naśladują bicie zegara. Głoskę m wymawiają nieco dłużej.

Zegar na kominie

Od lat z tego słynie,

Że gdy cos się stanie,

Słychać wnet bimbanie:

Bimm-bamm (3 razy)

Gdy raz Olek rano

Stłukł sobie kolano,

Zegar, czy wierzycie,

Zaczął zaraz bicie:

Bimm- bamm (3 razy)

A gdy małej Zuzi

Usiadł bąk na buzi,

to zaraz bimbanie

powiedziało o tym mamie

Bimm- bamm (3 razy)

Kiedy dziadek Klary

zgubił okulary,

to zegar od razu

bimbał bez rozkazu:

Bimm- bamm (3 razy)

I teraz, kolego,

Zegar słynie z tego,

Że bimba rodzinie

Kwadrans po godzinie:

Bimm- bamm (3 razy)

 

5. Jakie mamy zegary w domu? – dzieci bawią się w poszukiwaczy zegarów i zegarków w domu. Porównują ze sobą swoje znaleziska. Znajdują różnice i podobieństwa.

Życzymy udanej zabawy, gorąco pozdrawiamy nasze Przedszkolaki :)