Cele ogólne:
- rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych,
- reagowanie na umówione sygnały.
1. Rysowanie przy muzyce- dzieci wykonują pracę plastyczną przy muzyce (farbami lub pastelami). Wyrażają dynamikę muzyki na kartce; przy muzyce płynnej malują - fale, łuki, a szybkiej - zygzaki itp. Następnie podziwiają swoje efekty plastyczne i spróbują nadać tytuł swoim pracom.
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną- Tajemnicza książka. Dzieci kładą sobie na głowie książkę najlepiej z twarda okładką. Chodzą po pokoju i starają się, aby im nie spadła.
3. „Miś perkusista”- Miś chciałby zagrać na instrumentach, ale się wstydzi. Dlatego się chowa np. za firaną. Rodzic wydaje dźwięki instrumentami dostępnymi w domu, albo np. dwiema pokrywkami od garnków, które udają talerze. Dziecko nie widząc rodzica, który jest cały czas schowany; słucha uważnie dźwięków. Liczy je i układa tyle klamerek lub innych przedmiotów ile usłyszał dźwięków.
4. Wiersz E. M. Skorek „Dziwny zegar” – ćwiczenie logopedyczne. Dzieci naśladują bicie zegara. Głoskę m wymawiają nieco dłużej.
Zegar na kominie
Od lat z tego słynie,
Że gdy cos się stanie,
Słychać wnet bimbanie:
Bimm-bamm (3 razy)
Gdy raz Olek rano
Stłukł sobie kolano,
Zegar, czy wierzycie,
Zaczął zaraz bicie:
Bimm- bamm (3 razy)
A gdy małej Zuzi
Usiadł bąk na buzi,
to zaraz bimbanie
powiedziało o tym mamie
Bimm- bamm (3 razy)
Kiedy dziadek Klary
zgubił okulary,
to zegar od razu
bimbał bez rozkazu:
Bimm- bamm (3 razy)
I teraz, kolego,
Zegar słynie z tego,
Że bimba rodzinie
Kwadrans po godzinie:
Bimm- bamm (3 razy)
5. Jakie mamy zegary w domu? – dzieci bawią się w poszukiwaczy zegarów i zegarków w domu. Porównują ze sobą swoje znaleziska. Znajdują różnice i podobieństwa.
Życzymy udanej zabawy, gorąco pozdrawiamy nasze Przedszkolaki :)