Cele:
- rozpoznawanie instrumentów po dźwiękach, nazywanie instrumentów
- wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku
- dzielenie nazw instrumentów na sylaby
1. Poznajemy instrumenty muzyczne. Dzielenie nazw na sylaby.
https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
2. „Skąd pochodzą dźwięki?” – rozpoznawanie instrumentów po odgłosach.
https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY
3. Zabawa plastyczna – rysujemy instrumenty muzyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=Y5AsTcgJ7DQ
4. Karty pracy:
- 5-latki str. 14 a i b „Z jakiej rodziny?”- wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, przeliczanie.
- 4-latki str. 35 „Jaki to instrument” – wzbogacenie słownika o nazwy instrumentów
5. Gra interaktywna „Gra na szalonych marchewkach”
https://kubus.pl/gry-i-zabawy/szalone-marchewki/
Miłego dnia Kochani! Ściskamy mocno! :)