11.05.2020 Instrumenty dawniej i dziś

Cele:

- rozpoznawanie instrumentów po dźwiękach, nazywanie instrumentów 

- wydobywanie dźwięków z przedmiotów codziennego użytku

- dzielenie nazw instrumentów na sylaby

 

1. Poznajemy instrumenty muzyczne. Dzielenie nazw na sylaby.

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

 

2. „Skąd pochodzą dźwięki?” – rozpoznawanie instrumentów po odgłosach.

https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

 

3. Zabawa plastyczna – rysujemy instrumenty muzyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5AsTcgJ7DQ

 

4. Karty pracy:

- 5-latki str. 14 a i b „Z jakiej rodziny?”- wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, przeliczanie.

- 4-latki str. 35 „Jaki to instrument” – wzbogacenie słownika o nazwy instrumentów

 

5. Gra interaktywna „Gra na szalonych marchewkach”

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/szalone-marchewki/

 

Miłego dnia Kochani! Ściskamy mocno! :)