Cele:
1. „Ciemność jest niezwykła”
Rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny Ciemnego pokoju nie trzeba się bać.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać
Ewa Szelburg-Zarembina
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
Pytania pomocnicze: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co Wy widzicie, gdy jesteście w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chcielibyście zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?
2. Zestaw ćwiczeń ruchowych
Link: https://www.youtube.com/watch?v=r30D3SW4OVw
3.„Zabawa cieniem”- zabawy w ciemności z wykorzystaniem małej lampki
Zasłaniamy rolety (lub czekamy do wieczora, gdy już się ściemni ), a za naszymi plecami włączamy lampkę- najlepiej taką „biurową”, światłem skierowaną na ścianę. Wraz z dzieckiem rękoma tworzymy różne figurki, których cień pada na ścianę. A może spróbujecie opowiedzieć jakąś historię? Wymyślić bajeczkę ? Zaproście rodziców, siostrę czy brata. Pamiętajcie o używaniu " MAGICZNYCH SŁÓW "....Dzień Dobry, Proszę, Dziękuję ;) Bardzo jesteśmy ciekawe co lub kto pojawi się na Waszych ścianach....;)
4..„Motyle”- łączenie motyla z jego cieniem ( karta PDF z Internetu)
Poniżej zamieszczamy kartę pracy z motylkami. Zadaniem dziecka jest połączenie motyla z jego cieniem. Po dopasowaniu pokolorujcie motyle. Spróbujcie tak dobrać kolory ,aby każdy motyl był w innych barwach.
Do dzieła :)