Cele:
1. „O czym opowiada nam muzyka?”
Rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu W grocie króla gór E. Griega lub Marzenie R. Schumana. Dzieci wyobrażają sobie, co opowiada dany utwór. Po wysłuchaniu utworów dzieci mogą namalować to, co sobie wyobraziły.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ
Link: https://www.youtube.com/watch?v=HrBMrTH2Jh4
2. Impresje ruchowe do utworu muzycznego
Dzieci tańczą swobodnie do utworów z zadania nr 1. Można użyć chust, szalików lub innych rzeczy, które uatrakcyjnią taniec.
3. „Teraz czuję, jak pada deszcz”- malowanie w rytm muzyki
Malowanie w rytm muzyki Fryderyka Chopina Preludium deszczowe op. 28 nr 15. Dzieci palcami w powietrzu malują do usłyszanego rytmu padający deszcz. W czasie powtórnego słuchania malują już farbami po kartce. Dostosowują dotknięcia pędzla do tempa i natężenia utworu. Gdy utwór grany jest głośniej, dzieci mocniej przyciskają pędzel do kartki. Dzieci tworzą swoje deszczowe obrazy, cały czas słuchając Preludium deszczowego.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY
Jeśli uda Wam się stworzyć " Deszczowe obrazy" podeślijcie zdjęcia ;)
4. .„Jak wygląda koncert muzyki klasycznej?”
Zachęcamy do pokazania dzieciom, jak wygląda koncert muzyki klasycznej. Poniżej zamieszczamy przykładowy link. Może dzieci przypomną sobie kto to jest DYRYGENT? Co dyrygent trzyma w dłoni? Może uda się rozpoznać instrumenty?
MIŁEGO SŁUCHANIA ......
https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk
Na zakończenie tego tygodnia przesyłamy moc uścisków ;)
Pani Ewelinka i Pani Marta