08.05.2020 r. O czym opowiada nam muzyka?

Cele:

  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej
  • Kształtowanie ekspresji ruchowej i poczucia rytmu
  • Wyzwalanie kreatywności twórczej

 

1. „O czym opowiada nam muzyka?” 

Rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu W grocie króla gór E. Griega lub Marzenie R. Schumana. Dzieci wyobrażają sobie, co opowiada dany utwór. Po wysłuchaniu utworów dzieci mogą namalować to, co sobie wyobraziły.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=r__Dk4oWGJQ

Link: https://www.youtube.com/watch?v=HrBMrTH2Jh4

 

2. Impresje ruchowe do utworu muzycznego 

Dzieci tańczą swobodnie do utworów z zadania nr 1. Można użyć chust, szalików lub innych rzeczy, które uatrakcyjnią taniec.

 

3. „Teraz czuję, jak pada deszcz”- malowanie w rytm muzyki 

Malowanie w rytm muzyki Fryderyka Chopina Preludium deszczowe op. 28 nr 15. Dzieci palcami w powietrzu malują do usłyszanego rytmu padający deszcz. W czasie powtórnego słuchania malują już farbami po kartce. Dostosowują dotknięcia pędzla do tempa i natężenia utworu. Gdy utwór grany jest głośniej, dzieci mocniej przyciskają pędzel do kartki. Dzieci tworzą swoje deszczowe obrazy, cały czas słuchając Preludium deszczowego.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY

Jeśli uda Wam się stworzyć " Deszczowe obrazy" podeślijcie zdjęcia ;) 

 

4. .„Jak wygląda koncert muzyki klasycznej?” 

Zachęcamy do pokazania dzieciom, jak wygląda koncert muzyki klasycznej. Poniżej zamieszczamy przykładowy link. Może dzieci przypomną sobie kto to jest DYRYGENT? Co dyrygent trzyma w dłoni? Może uda się rozpoznać instrumenty?

MIŁEGO SŁUCHANIA ......

https://www.youtube.com/watch?v=TOWdT6Drvwk

 

Na zakończenie tego tygodnia przesyłamy moc uścisków ;)

Pani Ewelinka i Pani Marta