13.05.2020 Muzyka klasyczna

Cele:

- uważne słuchanie wiersza, odpowiadanie na pytania

- utrwalenie, czym jest orkiestra, dyrygent i jak należy zachować się na koncercie 

- wygrywanie własnej melodii na przedmiotach codziennych
- przeliczanie obiektów

- rysowanie po śladzie

- poruszanie się w rytm muzyki

 

1. „Mysia orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Doroty Gellner.  Rozmowa nt. jak należy zachować się na koncercie.

Pytania: Co to jest orkiestra? Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra? Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały? Czy kotom podobała się mysia muzyka? Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry? Czy widzieliście kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?

 

2. „Jestem muzykantem konszabelantem” - śpiewanie piosenki i ilustrowanie ruchem gry na instrumentach 

https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4

 

3.  „Domowa orkiestra” - praca plastyczna. Zagrajcie na butelce, miskach, łyżkach do naszej piosenki :) 

https://www.youtube.com/watch?v=gN_TkdigtPQ

4-latki str. 36

5-latki karty pracy str. 16 a i b – zabawa matematyczna doskonaląca przeliczanie i spostrzegawczość, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenie słuchowe.

 

4. Chusteczkowe zabawy przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=lTa_dAQn3So

 

Miłego dnia Kochani! Ściskamy mocno!