Cele:
- uważne słuchanie wiersza, odpowiadanie na pytania
- utrwalenie, czym jest orkiestra, dyrygent i jak należy zachować się na koncercie
- wygrywanie własnej melodii na przedmiotach codziennych
- przeliczanie obiektów
- rysowanie po śladzie
- poruszanie się w rytm muzyki
1. „Mysia orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Doroty Gellner. Rozmowa nt. jak należy zachować się na koncercie.
Pytania: Co to jest orkiestra? Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra? Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały? Czy kotom podobała się mysia muzyka? Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry? Czy widzieliście kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?
2. „Jestem muzykantem konszabelantem” - śpiewanie piosenki i ilustrowanie ruchem gry na instrumentach
https://www.youtube.com/watch?v=3UYIl4iwnO4
3. „Domowa orkiestra” - praca plastyczna. Zagrajcie na butelce, miskach, łyżkach do naszej piosenki :)
https://www.youtube.com/watch?v=gN_TkdigtPQ
4-latki str. 36
5-latki karty pracy str. 16 a i b – zabawa matematyczna doskonaląca przeliczanie i spostrzegawczość, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, ćwiczenie słuchowe.
4. Chusteczkowe zabawy przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=lTa_dAQn3So
Miłego dnia Kochani! Ściskamy mocno!