Cele:
- doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu poprzez naśladowanie dźwięków instrumentów
- wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy
1) Na muzyce w przedszkolu – nauka słów piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. X2
Pokazujemy dzieciom ilustracje instrumentów w pdf. występujących w piosence: bęben, janczary, drewienka, drumle
2. „Nad przepaścią” – zabawa z elementami równowagi.
Rodzic rozkłada na dywanie skakankę lub linkę, mówi dziecku, że to lina, pod nią jest przepaść. Zadaniem dzieci jest przejście na drugą stronę z wyciągniętymi na boki rękoma po lince (stopa za stopą).
3. „Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci, oraz dźwięków z nagrania
https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY&list=RDMadTiSUv4Jo&index=2
Praca w książce - dzieci wykonują zadanie w książce str. 35
4. Masaż – dzieci wykonują na plecach rodziców lub rodzeństwa masaż.
Idą słonie kładą na przemian całe dłonie na plecach kolegi
potem konie, uderzają delikatnie piąstkami
panieneczki na szpileczkach stukają palcami wskazującymi
z gryzącymi pieseczkami, delikatnie szczypią
świeci słonko dłońmi zataczają koła
płynie rzeczka, rysują linię
pada deszczyk stukają wszystkimi palcami
czujesz dreszczyk? łaskoczą
Miłej zabawy z zadaniami :)
Pozdrawiam