11.05.2020 Jaki to instrument?

Cele ogólne:

  • Doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków instrumentów;
  • wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów oraz przymiotniki opisujące ich cechy

 

1. Na muzyce w przedszkolu – nauka słów piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

 

Na muzyce w przedszkolu

sł. i muz. Katarzyna Kulikowska

 

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2

Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.

Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. x2

 

2. Nad przepaścią – zabawa z elementami równowagi.

Rodzic rozkłada skakankę lub linę i mówi: To lina, pod nią jest przepaść, zapraszam odważnego przedszkolaka, czyli moją córkę/syna do przejścia na drugą stronę. Dziecko z wyciągniętymi na boki rękoma idzie po skakance jak po linie (stopa za stopą).

3.  Jaki to instrument? – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci oraz dźwięków z nagrania: https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

 

4.  Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze – naśladowanie odgłosów instrumentów

Praca z kartą pracy s.35.

 

5. Zestaw ćwiczeń ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

 

PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Dobrego tygodnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra