Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności nazywania własnych emocji i uczuć
- doskonalenie umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych
1) „Znaki uczuć ” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje dziecku różne uczucia na podstawie obrazków - załącznik PDF.
Dziecko przygląda się ilustracjom i próbuje zrobić taką minę, jaka jest na obrazku. Dziecko może podać przykłady sytuacji, podczas których przeżywało te uczucia.
2) „Co mówi lusterko ?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic może pokazać dziecku poprzez swoją mimikę różne miny: radość, smutek, zdziwienie, strach. Dziecko odgaduje pokazaną minę przez Rodzica, następnie to dziecko może pokazywać różne miny a Rodzic będzie odgadywał. Rodzic i dziecko do danej miny mogą podawać przykłady sytuacji, w których przeżywali te uczucia. Można zapytać dziecko: kiedy jesteś radosny? kiedy jesteś smutny? kiedy się boisz?
3) Co mnie cieszy ? – rozmowa na temat sytuacji wywołujących różne uczucia na podstawie ilustracji w książce str.37 i doświadczeń dzieci.
4) Zajęcia plastyczne – rysowanie dużej uśmiechniętej twarzy, dorysowanie elementów, kolorowanie.
5) Gimnastyka przy muzyce - link.
Pamiętacie naszą piosenkę? Miłej zabawy :)
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek - link.
Zachęcamy do zapoznania się z nową piosenką :)