11.05.2020 Co ja czuję?

Cele:

- rozwijanie umiejętności rozumienia własnych uczuć

- nazywanie podstawowych emocji

1. „Wesołe i smutne chwile” – rodzic rozmawia z dzieckiem, na temat sytuacji, które wywołują u dziecka radość, a które smutek (pyt.: Kiedy jesteś wesoły/a?, odp. Jestem wesoły/a, kiedy… itd.

Dziecko określa który emotikon oznacza radość, a który smutek; plik pdf

2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną: „Pszczoły zbierają nektar” – zabawa z elementem równowagi (dzieci to pszczółki, które poruszają się swobodnie po pokoju w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie dzieci – pszczółki lecą na kwiatek, może to być gazeta, worek, kartka i starają się utrzymać przez chwilę na jednej nodze) przejście po linie, sznurku – stopa za stopą, skok przez rzekę obunóż (rzeką może być lina, sznurek, gazeta)

3. „Co czuję ja, co czują inni”- dzieci rozpoznają, jakie emocje towarzyszą osobom przedstawionym na ilustracjach, plik pdf

4. „Jeśli jesteś dziś szczęśliwy” – piosenka. Jeśli jesteś dziś szczęśliwy to zaklaszcz, tupnij, obróć się razem z bohaterami piosenki. Piosenka trwa 1:47

https://www.youtube.com/watch?v=VkEa7ybveYU

5. „Smok” – pamiętacie naszą piosenkę  „Ribidibi” – czy to smok, dinozaur a może ptak? Posłuchajcie piosenki jeszcze raz, wyobraźcie sobie to stworzenie i narysujcie.

https://www.youtube.com/watch?v=3CDgJ_i8GI8

 Jesteśmy bardzo ciekawe Waszych pomysłów :) Życzymy Wam dobrego dnia.