11.05.2020 r. Jaki to instrument ?

Cele:

  •  wzbogacenie słownictwa o nazwy instrumentów
  • rozwijanie sprawności manualnej

 

1.Na muzyce w przedszkolu – nauka słów piosenki.

Zapraszamy Was do wysłuchania piosenki.

Link do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

Słowa ( zamieszczone są w zakładce Teksty ) piosenki, jej treść posłużą nam dziś do kolejnych zabaw i zadań. Pytania do piosenki: O czym była piosenka ? Jakie instrumenty zostały wymienione w piosence? Czy wiesz jak one wyglądają ? ( w plikach, które pochodzą z Internetu na dole strony znajdują się ilustracje pomocnicze )

 

2. „Jaki to instrument?” – rozmowa na temat instrumentów na podstawie doświadczeń dzieci, KP2.35 oraz dźwięków z nagrania.

Zachęcamy dzieci, aby raz jeszcze wysłuchały piosenki. Prosimy, aby spróbowały wymienić nazwy innych , znanych sobie instrumentów lub wskazały je na ilustracji. Podpowiedź umieszczona została na dole strony ( plik pochodzi z Internetu).  Następnie dzieci wykonują zadanie w książce-strona 35.

 

3.Ulepienie z plasteliny dowolnego instrumentu muzycznego.

Spróbujcie z plasteliny ulepić instrumenty- podeślijcie później zdjęcia Waszych ulepianek. Pamiętajcie, że skończonej zabawie koniecznie trzeba umyć rączki ! 

 

4.„Masaż”- masaż pleców zgodnie z treścią wierszyka

Na zakończenie dzisiejszych zabaw zachęcamy do wykonania relaksacyjnego masażyku. Do zabawy potrzebne są 2 osoby. Masaż wykonujemy sobie nawzajem. 

Idą słonie ( Dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach osoby masowanej )

Potem konie ( Uderzają delikatnie piąstkami )

Panieneczki na szpileczkach ( Stukają palcami wskazującymi )

Z gryzącymi pieseczkami ( Delikatnie szczypią )

Świeci słonko ( Dłońmi zataczają koła )

Płynie rzeczka ( Rysują linię )

Pada deszczyk ( Stukają wszystkimi palcami )

Czujesz dreszczyk ( Łaskoczą )

 

PIĘKNEGO TYGODNIA ŻYCZYMY ;*