Cele ogólne:
1. „Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa…….
(instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać…..
(orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. ……
(dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce……..
(batuta)
2. „Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Doroty Gellner.
Mysia orkiestra
Dorota Gellner
Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.
Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.
Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.
Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.
A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewają piosenkę.
Więc koty z piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały, i gdzieś się wyniosły, wołają;
- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostają bzika!
R. zadaje pytania: Co to jest orkiestra? Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra? Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały? Czy kotom podobała się mysia muzyka? Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry? Czy widzieliście kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?
3. Wizyta w szkole muzycznej: https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w
4. Na muzyce w przedszkolu – utrwalenie słów piosenki. (zob. poniedziałek)
5. Instrument muzyczny – zadaniem dzieci jest ulepienie z plasteliny dowolnego instrumentu muzycznego.
PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)
Dobrego Dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra