13.05.2020 Robimy instrumenty!

Cele ogólne:

  • zachęcanie dzieci do świadomej obserwacji świata;
  • rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów:

 

1. Masaż na dobry humor.

Dzieci wspólnie z R. wypowiadają rytmicznie tekst rymowanki:

Żeby było nam wesoło, masujemy swoje czoło.

Raz, dwa i raz, dwa, każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa.

Ładny język każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la la la la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

 

2. „Co już umiem zaśpiewać” – utrwalenie poznanych piosenek.

3. „Robimy instrumenty” –  wykonanie gitary z pudełka po chusteczkach higienicznych.

https://www.youtube.com/watch?v=GXixu3_Snuk

 

4. Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki.

Muzyka to coś wspaniałego

Dominika Niemiec

 

Dźwięki płyną bardzo leciutko

niby frunące ptaszki na wietrze,

ciekawi was, czego słucham?

Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.

W tle brzmią grube trąby.

Słychać skrzypce, dzwonki i flety.

Mam na twarzy coraz większe wypieki.

Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,

czuję się podekscytowana.

Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,

chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany,

muzyka to coś wspaniałego.

Może wzruszać, albo zachwycać,

wzbudzić euforię w sercu każdego.

 

R. rozmawia z dzieckiem na temat wiersza: Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?

 

PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Dobrego Dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra