15.05.2020 Jak poradzę sobie z hałasem?

Cele ogólne:

  • kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych
  • Budowanie wiedzy  dzieci  na temat budowy aparatu słuchowego człowieka

 

1. „Moje skarby” – zabawa rozwijająca koncentrację uwagi.

Rodzic kładzie przed dzieckiem różne przedmioty np. nożyczki, ostrzynkę, długopis, gumkę. Dziecko próbuje zapamiętać co leży na stoliku. Zamyka oczy. Rodzic zabiera jeden przedmiot, a dziecko odgaduje co zniknęło.

2. „Jak poradzę sobie z hałasem?” – rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci oraz  zabawy dydaktycznej

 

Co to za dźwięk?

Dzieci siedzą z zamkniętymi oczami. Rodzic puszcza nagranie prezentujące różne odgłosy:

https://www.youtube.com/watch?v=V0ML6ZWxKtY

Zadaniem dzieci jest odgadnąć, co to za dźwięk.

Po ćwiczeniu pyta dziecko: Które z tych odgłosów były dla was przyjemne? Które były nieprzyjemne? Jak myślicie dlaczego? Dlaczego jedne dźwięki są dla nas przyjemne, a inne nie? Od czego to zależy?

Rodzic opowiada dziecku o szkodliwości hałasu dla naszego zdrowia.

 

Filmik „Było sobie życie… ucho”:

https://www.youtube.com/watch?v=LFr4Scm7DII

3. Praca z kartą pracy s. 36.

4. „Ucho – dzięki niemu słyszę” – zadaniem dzieci jest wykonanie modelu ucha z plasteliny.

5. Na muzyce w przedszkolu – utrwalenie słów piosenki i układu tanecznego.

 

PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Miłego weekendu!
Wasze Panie:
Ewa i Petra