Cele:
- wdrażanie do umiejętności rozwiązywania zagadek
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i odpowiadania na pytania
1. „Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Może być dęty, może być i strunowy,
ważne, aby był do gry gotowy.
Piękne dźwięki nam wygrywa,
z nim piękna muzyka jest możliwa. (instrument muzyczny)
Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)
Zna go każde w przedszkolu dziecko,
zawsze stoi przed swoją orkiestrą
i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)
Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)
2. „Jestem Muzykantem Konszabelantem” - zabawa muzyczno - ruchowa
https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
Dzieci śpiewają piosenkę oraz naśladują treść piosenki ruchem.
3. „Orkiestra” – rozmowa na temat wspólnego muzykowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Mysia orkiestra Doroty Gellner.
Dla kotów w sylwestra gra mysia orkiestra.
Stanęła pod bramą, gra w kółko to samo.
Mysz pierwsza po strunach ogonem przebiera.
Mysz druga się śmieje jak głupi do sera.
A trzecia i czwarta ze złotym bębenkiem, fałszując okropnie, śpiewając piosenkę.
Więc koty z piwnicy stos waty przyniosły i uszy zatkały i gdzieś się wyniosły, wołając:
- Ach, nie ma jak kocia muzyka! Od mysiej niestety dostaję bzika!
Rodzic zadaje pytania:
- Co to jest orkiestra?
- Jaka orkiestra grała dla kota w sylwestra?
- Ile myszek było w tej orkiestrze i na czym grały?
- Czy kotom podobała się mysia muzyka?
- Gdzie możemy zobaczyć i posłuchać orkiestry?
- Czy widziałeś kiedyś orkiestrę? Jak wyglądała? Czy dużo było w niej ludzi i instrumentów?
4. „Trąbka” - karta pracy w pdf.
Dzieci kolorują zgodnie z kodem obrazek.
5. Na muzyce w przedszkolu – utrwalenie słów piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM
Miłej zabawy:)
Pozdrawiam