13.05.2020 r. Robimy instrumenty !

Cele :

  • rozwijanie kreatywności dzieci podczas tworzenia własnych instrumentów muzycznych z codziennych przedmiotów
  • doskonalenie orientacji w schemacie ciała
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i liczenia

 

1.Masaż na dobry humor.

Na dobry początek dnia –masażyk zgodnie z rymowanką.  

 

Żeby było nam wesoło, masujemy swoje czoło.

Raz, dwa i raz, dwa, każdy ładne czoło ma.

Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.

Język w górę raz i dwa. Ładny język każdy ma.

Powiedz: mama, tata, lala i zaśpiewaj: la la la la.

Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.

Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.

Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz.

 

2.„Co już umiem zaśpiewać” – utrwalenie poznanych piosenek.

Dużo rozmawiamy o instrumentach, o muzyce. Już wiecie co to jest orkiestra, kim jest dyrygent . Ale muzyka to również śpiew. Zaśpiewajcie swoją ulubioną piosenkę! A może pamiętacie jakąś piosenkę z przedszkola? 

 

3. „Robimy instrumenty” –  wykonanie własnego instrumentu z opakowań po art. spożywczych

Może spróbujecie wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem wykonać własne instrumenty? Np. z pudełka po chusteczkach higienicznych gitarę? Może bębenek?? Poniżej podsyłamy linki z inspiracjami. Nie zapomnijcie podesłać  nam zdjęć Waszych  instrumentów.

Link 1 : https://www.facebook.com/kinderprintpl/posts/126178572390294

Link 2 : https://ekodziecko.com/category/instrumenty 

 

4.” Muzyka to coś wspaniałego” – słuchanie wierszyka D. Niemiec  i rozmowa na jego temat.

 

Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.

Pytania pomocnicze : Jak myślisz, gdzie była dziewczynka? Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze? Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki? Jakie emocje może wywoływać muzyka?

Zachęcamy dzieci do ułożenia historyjki obrazkowej  pasującej do treści wiersza ( historyjka- plik PDF ). Prawidłowo ułożone obrazki można nakleić na kartkę.

 

5.„Plusk – plusk” – zabawa dydaktyczna.

Do tej zabawy niezbędna jest miska z wodą i  dziesięć np. wybranych zabawek/ figurek. Dziecko zamyka oczy, odwraca się tyłem a rodzic po kolei wrzuca do miski np. 3 zabawki. Zadanie dziecka polega na wsłuchiwaniu się w odgłosy wpadających zabawek do wody oraz na ich przeliczaniu. A więc nadstawcie uważnie uszy…..i słuchajcie :) 

 

Trzymajcie się zdrowo :)

Pani Ewelinka i Pani Marta