Cele:
- zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem
- doskonalenie pamięci
1. „Krok do przodu, krok do tyłu” – zabawa polega na rzucaniu kostką i przesuwaniu się zgodnie z instrukcją do przodu albo do tyłu. Np. Wypadają 3 oczka i rodzic wydaje instrukcje 3 kroki do przodu lub do tyłu . Przed rzuceniem kostki dziecko wypowiada rymowankę:
Ile kroków zrobić mam?
Kostka zaraz powie nam.
2. Zabawy rozwijające sprawność fizyczną: ćwiczenia ze Świeżakami: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
3. Wysłuchanie wiersza „Przytul stracha” M. Strzałkowska
Strach ma strasznie wielkie oczy,
strasznym wzrokiem wokół toczy…
Lecz, gdy go za uszkiem głaszczę,
w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
Coś dziwnego z nim się dzieje –
Łagodnieje i maleje,
mruży swoje kocie oczy
i w ogóle jest uroczy!
Strach ma strasznie wielkie oczy ,
strasznym wzrokiem wokół toczy, lecz Ty dłużej się nie wahaj
i po prostu przytul stracha!
Dziecko po wysłuchaniu wiersza próbuje odpowiedzieć na pytanie: Co to jest strach? Jak wygląda? Co robisz, gdy pojawia się strach?
4. Kolorowe koła- dzieci znajdują w domu „straszny papier” ( arkusz szarego papieru, kawałek szarej tektury, jakiejś szarej gazety). Ich zadaniem jest zmienienie „strasznego” papieru w radosny i kolorowy za pomocą kolorowych kółeczek, które dziecko wytnie i będzie przyklejać na arkusz. Dziecko tworzy z kółeczek dowolne kompozycje . Po skończonej pracy wypowiada rymowankę:
Strachu, strachu rozchmurz się!
Strachu, strachu przytul się!
Czarno, ciemno znika już…
Słońce, jasno jest tuż, tuż!
5. Ile jest kropek? - na kwadratowych kartonikach lub zwykłych małych kartkach rysujemy kropeczki od 1 do 5. Dziecko przyczepia do kartonika tyle klamerek ile jest kropek.
Życzymy Wam wszystkim miłego dnia :)