13.05.2020 Ciemność jest niezwykła !

Cele ogólne:
- wdrażanie do umiejętności niwelowania strachu przed ciemnością
- wypowiadanie się na temat czytanego tekstu
- dziecko wykonuje budowle z klocków dostosowując ich wysokość do wielkości sylwety Straszydła

1) „Szukamy ciemności w naszym domu/mieszkaniu” – zabawa integracyjna, przygotowanie do tematu dnia.
Dziecko chodzi z mamą/ tatą/ siostrą/ bratem po domu i szuka najciemniejszego miejsca. Po wspólnym ustaleniu, gdzie ono jest, chwilę tam siadają aby przekonać się, że to miejsce nie jest straszne.

2) „Ciemność jest niezwykła!” – rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Ewy Szelburg–Zarembiny Ciemnego pokoju nie trzeba się bać.


Ciemnego pokoju nie trzeba się bać - Ewa Szelburg-Zarembina
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasem się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju wśród łóżka poduszek
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiąca Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi wciąż po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?


Rodzic może zadać dziecku pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co widzisz, gdy jesteś w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chciałbyś zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?


3) „Straszydło” – wykonanie z plasteliny/ masy solnej , bibuły, sznurka - Straszydła. Czekamy na zdjęcia Waszych Straszydeł :)

4) Zestaw ćwiczeń ruchowych z piłką „Szalona piłka”

- przygotuj niewielką piłkę. Poproś dziecko aby trzymając piłkę wyprostowanymi rękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów w bok. Poproś dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach ( w siadzie prostym ). Ułóż piłkę przed dzieckiem i poproś, aby kilka razy przeniosło wyprostowane i złączone nogi nad piłką – raz w jedną raz w drugą stronę. Poproś , aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany , około pół metra od niej. Zachęć dziecko , aby unosiło głowę i  turlało piłkę do ściany, tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka.
 

5) Zabawy na dywanie – wykonanie z klocków pokoju dla wcześniej wykonanego Straszydła i zabawa z nim - czekamy na zdjęcia waszych budowli :)


Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek - link.

https://www.youtube.com/watch?v=LFHTLaAHJ_c

#zostańwdomu
Serdecznie Was pozdrawiamy! :)