Cele:
- kształtowanie umiejętności wyrażania emocji
- rozpoznawanie nastrojów muzycznych
1.Nasze zabawy: „Dwóm tańczyć się zachciało” i „Nie chcę Cię znać” –dziecko czerpie radość ze wspólnych zabaw oraz rozróżnia nastroje w muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M
https://www.youtube.com/watch?v=kYVHX1itkqg
2. Smutna i wesoła muzyka – reagowanie na zmianę nastroju muzyki. Dzieci mają przed sobą 2 karteczki jedną białą, drugą czarną. Kiedy usłyszą wesołą melodię - maszerują raźno po białej karteczce, gdy usłyszą smutną melodię wchodzą na czarną kartkę, unoszą ręce i powoli je opuszczają.
https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y
3. Wesoły obrazek – dzieci malują obrazek farbami słuchając przy tym utworu. Zamiast pędzelków można użyć do malowania patyczków do ucha :)
https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
4. Zabawa ruchowa: Figurki. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju w rytm ulubionej melodii. Kiedy muzyka cichnie pada hasło: Figurki, figurki zamieńcie się w…(tu pada nazwa jakiegoś przedmiotu, zwierzęcia lub tego, co podpowiada wyobraźnia.
5. Policz dźwięki – dziecko ma przed sobą makaron. Rodzic gra na instrumencie (może to być instrument, który macie w domu, ale równie dobrze mogą to być drewniane łyżki lub inne przedmioty, które wydają dźwięki). Dziecko układa przed sobą tyle makaronu ile dźwięków usłyszy. Z uzbieranego makaronu może ułożyć obrazek.
Wszystkim Przedszkolakom życzymy słonecznego dnia i uśmiechu od ucha do ucha:)