14.05.2020 r. Niech żyje muzyka !

Cele :

  •  wskazywanie wybranych części ciała
  •  utrwalenie nazw instrumentów
  •  uwrażliwienie na zachowanie postawy na baczność podczas śpiewania hymnu
  • rozwijanie sprawności manualnej podczas dokładnego kolorowania obrazka

 

1.„Głowa, ramiona” - zabawa ruchowa z piosenką

Na dobry początek nowego dnia wesoła zabawa przy piosence :

Link : https://www.youtube.com/watch?v=yD0I-lOO7mQ

Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

2.Instrumenty muzyczne- utrwalenie znajomości nazw

Zapraszamy Was dziś do Szkoły Muzycznej….posłuchacie dźwięków różnych  instrumentów. Zapamiętajcie ich nazwy ;)

 Link: https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

 

3.Hymn „Mazurek Dąbrowskiego”- utrwalenie słów i zasad zachowania podczas śpiewania

Muzyka towarzyszy nam wszędzie- w domu, w przedszkolu, podczas jazdy autem. Lubimy słuchać, śpiewać i tańczyć przy dźwiękach wesołych utworów. Są jednak takie momenty, szczególne sytuacje wymagające od nas postawy stojącej. Czy wiecie kiedy musimy stać jak żołnierz „ na baczność „?? Pamiętacie co wtedy śpiewamy ?

Tak ! Dokładnie ! Kiedy obchodzimy ważne święta narodowe , polska drużyna narodowa rozgrywa mecz  lub polski zawodnik zdobywa złoty medal śpiewamy hymn. Hymn wymaga od nas postawy stojącej, zachowania powagi sytuacji. Chłopcy, mężczyźni z głów ściągają nakrycia głowy, czapki. Wsłuchajcie się i obejrzyjcie jak głośno polscy kibice i zawodnicy śpiewali hymn przed bardzo ważnym meczem sportowym. A może spróbujecie sami zaśpiewać ?

Link : https://www.youtube.com/watch?v=TSpEBBwkpPc

 

4. „Instrument”- kolorowanie obrazka ( plik pochodzi z Internetu ) 

Zadanie polega na pokolorowaniu obrazka zgodnie z podanym wzorem. Przygotujcie kredki i przystąpcie do pracy.

 

Słonecznego dnia : )