14.05.2020 Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości

Cele:

- uświadomienie dzieciom konieczności przestrzegania norm społecznych podczas uroczystości

- kształtowanie umiejętności naśladownictwa

 

1. Na muzyce w przedszkolu – utrwalenie słów piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

 

2. „Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości!” – rozmowa na temat odpowiedniego zachowania podczas uroczystościach.

Rodzic czyta scenki a dzieci tłumaczą, jak powinno się zachować w czasie takich uroczystości w przedszkolu, teatrze lub innych miejscach.

Wyobraźcie sobie, że jesteście publicznością a wasi koledzy i koleżanki to aktorzy i aktorki na scenie. - Jedno dziecko dostaje jabłko, i je zjada. Drugie dziecko patrzy na pozostałych. Które dziecko zachowuje się odpowiednio?

- Jedna para z publiczności rozmawia ze sobą, śmieje się. Druga para patrzy na pozostałe dzieci. Która para zachowuje się odpowiednio?

Wyobraźcie sobie, że na scenie skończyła się uroczystość. Osoba prowadząca kłania się wam. Jedno dziecko bije brawo, drugie wstaje i odchodzi od grupy. Która osoba zachowuje się odpowiednio.

 

2. „Instrumenty” - karta pracy w pdf. - rysowanie po śladzie

 

3. Gra instrumentach do piosenki „Dżungla”– na gitarach przygotowanych przez dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpslBSmV7Lg

 

4. „Instrumenty” - dzieci mogą spróbować narysować podane poniżej instrumenty, podzielić na sylaby nazwy tych instrumentów oraz podać ile jest sylab,rysując tyle kropek ile jest sylab. Przykładowe instrumenty: fortepian, skrzypce, trąbka, bęben, trójkąt, gitara, drewienka.

Czekam na zdjęcia Waszych instrumentów:)

 

Miłej zabawy z zadaniami :)

Pozdrawiam:):)