Cele ogólne:
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat „historii” usłyszanej podczas trwania utworu muzyki klasycznej
- kształtowanie ekspresji ruchowej i poczucia rytmu
- wyzwalanie kreatywności twórczej
1) Zgadnij co mam na myśli ? – wybieramy jeden przedmiot z otoczenia, następnie opisujemy jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć o co chodzi np. „ Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” ( wazonik ). Stopień trudności ( wybór przedmiotu i jego opis ) można zmieniać w zależności od możliwości naszego dziecka.
2) O czym opowiada nam muzyka ? – rozmowa na temat przekazu muzycznego na podstawie utworu Marzenie Roberta Schumana.
https://www.youtube.com/watch?v=HrBMrTH2Jh4
3) Impresje ruchowe do utworu muzycznego.
Dziecko tańczy swobodnie do utworów z zadania nr 2. Można użyć chust, szalików lub innych rzeczy, które znajdziecie w swoich domach.
4) Teraz czuję, jak pada deszcz – malowanie w rytm muzyki Fryderyka Chopina Preludium deszczowe op. 28 nr 15.
https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY
5) Ciasteczka na poprawę humoru – wspólne pieczenie ciasteczek owsianych. Doskonalenie umiejętności przeliczania upieczonych ciasteczek. (2 banany szklanka płatków owsianych, łyżka miodu, można dodać rodzynki lub żurawinę). Zachęcamy Rodziców do wspólnych domowych wypieków z dziećmi :) Liczymy, że pochwalicie się swoimi wypiekami i prześlecie nam zdjęcia Waszych smakowitych wypieków :)
Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek - link.
https://www.youtube.com/watch?v=xLdhe8s34hM
Przesyłamy moc buziaków i życzymy pięknego weekendu !
Pani Dorotka :* i Pani Milenka :*