Cele:
- posługiwanie się mimiką, gestem i ruchem w zabawach naśladowczych
- nazywanie swoich emocji, opisywanie cech charakterystycznych emocji
- rozpoznawanie emocji po mimice
-doskonalenie sprawności grafomotorycznej
- kontynuowanie rytmów
1. „Nasze emocje”
https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs
2. „Podróż do krainy: złości, radości, smutku, strachu” – zabawa dramowa. Poruszamy się przy muzyce. Gdy ucichnie zatrzymujemy się w różnych krainach (rodzic może przygotować kartoniki z prostym schematem emocji - emotikoną) – przedstawiamy daną mimiką, gestem różne uczucia i emocje. Rozmowa na temat, w jakich sytuacjach odczuwamy te emocje.
3. Karty pracy „Emocje na twarzy”
- 5 latki str. 19a i b -rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego
- 4 latki str. 37 – przyporządkowanie symboli uczuć
4. „Lustro”- zabawa w parach, naśladowanie ruchów i mimiki – raz dziecko rodzica, raz rodzic dziecka.
5. Zabawa interaktywna „Poznajmy siebie”
https://wordwall.net/pl/resource/1507345/poznajmy-się?ref=embed-iframe
Pozdrawiamy Was serdecznie!