18.05.2020 Emocje - co to takiego?

Cele:

- posługiwanie się mimiką, gestem i ruchem w zabawach naśladowczych

- nazywanie swoich emocji, opisywanie cech charakterystycznych emocji 

- rozpoznawanie emocji po mimice

-doskonalenie sprawności grafomotorycznej

- kontynuowanie rytmów

 

1. „Nasze emocje”

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

 

2. „Podróż do krainy: złości, radości, smutku, strachu” – zabawa dramowa. Poruszamy się przy muzyce. Gdy ucichnie zatrzymujemy się w różnych krainach (rodzic może przygotować kartoniki z prostym schematem emocji - emotikoną) – przedstawiamy daną mimiką, gestem różne uczucia i emocje. Rozmowa na temat, w jakich sytuacjach odczuwamy te emocje.

 

3. Karty pracy „Emocje na twarzy”

- 5 latki str. 19a i b -rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy,  doskonalenie zdolności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności kontynuowania rytmu kilkuelementowego

- 4 latki str. 37 – przyporządkowanie symboli uczuć

 

4. „Lustro”- zabawa w parach, naśladowanie ruchów i mimiki – raz dziecko rodzica, raz rodzic dziecka.

 

5. Zabawa interaktywna „Poznajmy siebie”

https://wordwall.net/pl/resource/1507345/poznajmy-się?ref=embed-iframe

 

Pozdrawiamy Was serdecznie!