15.05.2020 r. Jak poradzę sobie z hałasem ?

Cele:

  • Budowanie wiedzy na temat budowy aparatu słuchowego
  • Kształtowanie u dzieci postaw prozdrowotnych
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Rozwój umiejętności odróżniania prawej i lewej strony ciała

 

1. „Boogie Woogie”- zabawa z pokazywaniem 

Zapraszamy do wspólnego tańca przy znanej wszystkim piosence „Boogie Woogie”. Pamiętajmy, która to prawa, a która lewa strona ciała!

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

2. „Jak poradzę sobie z hałasem?”  

Rozmowa na temat tego, jak należy dbać o swoje uszy na podstawie doświadczeń dzieci, zabawy dydaktycznej i KP2.36.

  • Dzieci zamykają oczy (albo zasłaniamy je chustą/szalikiem) i próbują odgadnąć różne dźwięki: zatrzaskiwanie drzwi, stawianie kubka na stole, szeleszczenie pogniecioną kartką papieru, głośne tupanie, przewracanie stron w książce itp.
  • KP2.36- odszukiwanie przedmiotów wydających ciche dźwięki.

 

3..„Ucho – dzięki niemu słyszę” 

Człowiek ma różne zmysły. A skoro rozmawiamy o dźwiękach , instrumentach, muzyce to  narząd odpowiedzialny za odbiór tych wrażeń to UCHO.  Wiecie jak wygląda Wasze ucho? Ucho Waszej mamy? Popatrzcie na nie a następnie spróbujcie wykonać model ucha np. z plasteliny, ciastoliny, masy solnej  itp. W razie problemów spójrzcie na ilustrację ucha, która znajduje się na dole strony ( plik pochodzi z Internetu ).

Czekamy na zdjęcia Waszych ulepionych uszu :) 

 

4. Na muzyce w przedszkolu – utrwalenie słów piosenki 

Przypominamy sobie piosenkę Na muzyce w przedszkolu – ćwiczymy naszą pamięć.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=tluFKwo42EM

 

Powodzenia i miłego weekendu!

Słoneczka :*

Pani Ewelinka i Pani Marta