15.05.2020 Gdzie słychać muzykę?

Cele:
- doskonalenie umiejętności kodowania i postępowania zgodnie z instrukcją,
- utrwalenie aspektu porządkowego liczb.

 

1. „Do przedszkola wpadły nutki" - nauka piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=4l1fhWcgdEk

2. Wykonanie karty pracy str. 18.

3. „Jak zapisać muzykę?” – burza mózgów, wprowadzenie do zapoznania dzieci z nutami i pięciolinią. Pytania do dziecka:

Czy da się zapisać muzykę? 
Rodzic prezentuje partyturę – wyjaśnia, że muzykę zapisuje się za pomocą nut i linii.                                                 

Zachęcamy do obejrzenia „Nauka Nut i Klucz Wiolinowy + Rysowanie i Kolorowanie”: https://www.youtube.com/watch?v=dUPNphXI5pQ

4. „Nutki” - zabawa dydaktyczna. Dzieci otrzymują po kilka karteczek z nutami. Ustawiają je na pięciolinii wg instrukcji, np. Pierwsza na trzeciej linii, druga na piątej linii, trzecia pod drugą linią, itd.

5. „Radzimy sobie z tremą” – Jednym z dobrych ćwiczeń na pozbycie się tremy są ćwiczenia oddechowe.  Rodzic czyta wierszyk, a dziecko wykonuje ćwiczenie z zamkniętymi oczami, koncentrując się na własnym oddechu.

Wiem, że to potrafię, wszystko mi się uda.
Stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach.
Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry.
Wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury.
I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię.
Rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w sobie.

 

Uwaga! Zadanie na weekend:
Wybierzcie się z rodzicami na spacer i zabierzcie kartę obserwatora. Postarajcie się znaleźć jak najwięcej skarbów natury i zaznaczcie na kartach to, co udało Wam się zobaczyć. Powodzenia :)