Cele ogólne:
- dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka,
- swobodne posługiwanie się pojęciami jakościowymi w rozmowie.
1. „Moi rodzice” –Dzieci oglądają zdjęcie rodziny, plik PDF. Opowiadają kogo widzą na obrazku. Następnie dzieci oglądają swój rodzinny album ze zdjęciami. Nazywają członków rodziny. Mówią jak ma na imię mama, a jak tata, babcia, dziadek itd. Co lubię robić z rodzicami?
2. Woreczki uczuć – gdy dzieci słyszą wesołą melodię z uśmiechem maszerują po pokoju, gdy melodia jest smutna, dzieci kładą się na plecach na dywanie, unoszą ręce do góry i powoli opuszczają.
https://www.youtube.com/watch?v=PJKhqNlqY3Y
3. „Kwiat z dłoni”. Dzieci przy pomocy rodziców odrysowują na kartce swoją rękę. Liczą ile mają palców. Następnie przy pomocy rodziców wycinają i ozdabiają dłoń listkami, kwiatkami. Mogą ozdobić kwiatka odciskami swoich palców Opowiadają z ilu kwiatów mają bukiet?
https://stylowi.pl/17444089
4. Dzieci poćwiczą jak zapiąć bluzkę z guzikami. Wyszukają bluzkę, która ma guziki i same spróbują zapiąć wszystkie guziki.