18.05.2020 r. Co to jest łąka ?

Cele:

  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie łąki,.
  • Rozbudzanie zainteresowania przyrodą.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy.
  • Rozwój motoryki małej.

 

1. Jak wygląda łąka?

  • Rozmowa z dzieckiem na temat łąki na podstawie jego doświadczeń oraz bajki i filmu edukacyjnego.

Link do bajki:: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Link do filmu edukacyjnego: https://www.youtube.com/watch?v=hqpM5idzydk

 

  • Po obejrzeniu pytamy dzieckoCo to jest łąka? Jak wygląda łąka- co na niej rośnie? Jakie kwiaty możemy znaleźć na łące? Jakie są kolory łąki? Jakie owady możemy spotkać na łące?

 

2. Opowieści ruchowa „ Wesołe zabawy na łące”

  • Rodzic/rodzeństwo czyta opowieść, a dzieci inscenizują ją ruchem zgodnie z tekstem opowiadania.

Jest piękny słoneczny dzień. Słońce mocno grzeje, wieje lekki wiatr. Co robić w taki dzień? Wyciągamy z górnej półki plecak, kocyk i strój kąpielowy (wspięcie na palce, wyciąganie ramion w górę). Zakładamy plecak i wędrujemy na łąkę (spokojny marsz). Na łące nie ma jeszcze ludzi. Rozglądamy się, szukając miejsca dla siebie. O, tam jest! Rozkładamy kocyk i kładziemy się na nim (leżenie tyłem). Jest przyjemnie, słońce ogrzewa naszą skórę, wyciągamy się. Przetaczamy się na drugą stronę i ponownie rozciągamy. Wiatr delikatnie chłodzi rozgrzaną skórę. Obserwujemy płynące na niebie obłoczki, które przesuwają się leniwie. Wolno wstajemy i przeciągamy się na wszystkie strony, wesoło podskakujemy. Jest pięknie i kolorowo wokół nas, przyglądamy się kwiatom, wdychamy ich wspaniałe zapachy (wciąganie powietrza nosem). Pochylamy się (skłon tułowia w przód), ale co to usiadło nam na ręce, biedroneczka (liczymy na palcach ile ma kropek). Wypatrzyła nas pszczoła, machamy energicznie rękami i nogami. Pszczoła uciekła. Wypatrujemy, czy gdzieś na łące nie ma kolorowych motyli (robimy daszek z ręki nad czołem). Rozglądamy się dookoła. Ponownie kładziemy się na łące i chwile odpoczywamy.

 

3. Zabawa dydaktyczna „ Ile jest?” ( plik PDF  z Internetu)

  • Zadaniem dziecka jest policzyć, ile znajduje się różnych owadów na obrazku. Po przeliczeniu, w odpowiednim miejscu rysuje tyle kresek, ile jest owadów na karcie.  Poniżej zamieszczamy plik PDF z kartą.

Zabawa wymaga skupienia uwagi ;)

 

4. Zabawa plastyczna „ Kwiecista łąka”

  • Czas wykonać naszą piękną łąkę. Dzieci wycinają różnej wielkości koła z kolorowego papieru. Naklejamy kilka kolorów i rozmiarów na siebie, tworząc jeden kwiat (3 koła różnej wielkości na jeden kwiat). Dorysowujemy łodygę i liście. Tworzymy kilka kolorowych kwiatów na łące. Poniżej zamieszczamy obrazek – inspirację do wykonania kwiatów. Jeśli mają Państwo inny pomysł na wykonanie kwiecistej łąki, to proszę zrobić według niego.
  • Podczas tworzenia kwiecistej łąki zachęcamy do włączenia utworu A. Vivaldiego „Wiosna”.

Czekamy na zdjęcia Waszych łąk w poziomie ;)