18.05.2020 Emocje- co to takiego?

Cele:

- nazywanie swoich emocji,
- głoskowanie prostych wyrazów,
- rozpoznawanie liter,
- rozpoznawanie emocji po mimice.

 

1. Emocje - diagram, doskonalenie umiejętności głoskowania. Dziecko rzuca kostką, a ilość oczek wskazuje numer zagadki. Rodzic czyta zagadkę i wspólnie z dzieckiem próbuje zapisać odpowiedź w kratkach. Rozmowa na temat powstałego hasła- co ono oznacza, czym są emocje, jakie znamy emocje, itp.

2. Oglądanie filmu edukacyjnego o emocjach https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

3. „Emocje na twarzy” – rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy- wykonanie karty pracy 19b.

4. „Emocjonalny autoportret” – zabawa z kostką. Dzieci z pomocą osoby dorosłej wycinają i sklejają kostkę. Rzucamy kostką, na której ściankach znajdują się słowa: smutny, radosny, itd. Każdy rzuca kostką i zapamiętuje wylosowaną nazwę emocji. Następnie  wyrażamy mimiką wylosowane uczucie i spoglądamy w lustro. Następnie rysujemy to, co zobaczyliśmy.

5. Wykonanie karty pracy 19a.

 

Miłej zabawy :)