21.05.2020 Strach ma wielkie oczy

Cele:

- uważne słuchanie utworu, odpowiadanie na pytania

- rozróżnianie elementów fikcji od rzeczywistości

- rozumienie prostych metafor

- określanie, co wywołuje u niego strach

- proponowanie rozwiązania problemów innych osób

 

1. „Strach ma wielkie oczy”- rozmowa i próba wyjaśnienia, co oznacza to powiedzenie. Czego ja się boję?

 

2. „Zły sen” – rozmowa na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej, na temat sposobów radzenia sobie ze strachem

Pytania:

- Jakiego snu bał się Tomek?

- O co chłopiec poprosił tatę, gdy obudził się w nocy?

- Dlaczego, mimo że chłopiec spał z tatą, wciąż słyszał warczenie?

- Co poradziła Tomkowi mama na jego sen o złym psie ?

- Co robił Zmorek?

- Co trzeba zrobić, by pojawił się Zmorek?

- Kto pomógł Tomkowi poradzić sobie ze złym psem?

- Jak wy radzicie sobie, gdy się boicie? 

 

3. Karty pracy:

- 4 latki „W domu czuję się bezpiecznie” str.38 (dostrzeganie różnic między obrazkami) lub plik pdf

- 5 latki – karty pracy str. 20a i b (doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć, dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych) lub plik pdf

 

4. Zabawa interaktywna – Ruletka „Lęk”

https://wordwall.net/pl/resource/1515156/lęk?ref=embed-iframe

 

5. Propozycja gry on-line „Labirynt strachu z dzielnym lwem Erykiem”

https://www.miniminiplus.pl/dzielny-lew-eryk/gry/labirynt-strachow-dzielny-lew-eryk?fbclid=IwAR3AvIGnqUXXlqQskFmz7xhm7nA5-J42wzte88qwdjUHT85PID2kWplPBEA

 

Miłego dnia! :)