Cele:
- uważne słuchanie utworu, odpowiadanie na pytania
- rozróżnianie elementów fikcji od rzeczywistości
- rozumienie prostych metafor
- określanie, co wywołuje u niego strach
- proponowanie rozwiązania problemów innych osób
1. „Strach ma wielkie oczy”- rozmowa i próba wyjaśnienia, co oznacza to powiedzenie. Czego ja się boję?
2. „Zły sen” – rozmowa na podstawie opowiadania Renaty Piątkowskiej, na temat sposobów radzenia sobie ze strachem
Pytania:
- Jakiego snu bał się Tomek?
- O co chłopiec poprosił tatę, gdy obudził się w nocy?
- Dlaczego, mimo że chłopiec spał z tatą, wciąż słyszał warczenie?
- Co poradziła Tomkowi mama na jego sen o złym psie ?
- Co robił Zmorek?
- Co trzeba zrobić, by pojawił się Zmorek?
- Kto pomógł Tomkowi poradzić sobie ze złym psem?
- Jak wy radzicie sobie, gdy się boicie?
3. Karty pracy:
- 4 latki „W domu czuję się bezpiecznie” str.38 (dostrzeganie różnic między obrazkami) lub plik pdf
- 5 latki – karty pracy str. 20a i b (doskonalenie umiejętności rozpoznawania uczuć, dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych) lub plik pdf
4. Zabawa interaktywna – Ruletka „Lęk”
https://wordwall.net/pl/resource/1515156/lęk?ref=embed-iframe
5. Propozycja gry on-line „Labirynt strachu z dzielnym lwem Erykiem”
Miłego dnia! :)