19.05.2020 r. Łąka tętniąca życiem

Cele :

  • poznanie słów nowej piosenki
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych

1. Osłuchanie z piosenką pt. „ Bal na łące”

Jak już wiecie w tym tygodniu rozmawiać będziemy o łące. Wysłuchajcie piosenki pt. " Bal na łące" 

Link do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Pytania do piosenki : o jakiej porze roku jest piosenka ? pamiętasz, jakie owady wystąpiły w piosence ?  piosenka jest szybka czy wolna ? wesoła czy smutna?

Tekst piosenki został umieszczony w zakładce Teksty.

 

2. Wykonywanie motyla z wykorzystaniem rolek papierowych

Jak już wiecie na łące można zobaczyć wiele owadów. Są biedronki, ważki, pszczoły, motyle. Dziś wykonacie swojego motylka a do jego wykonania potrzebna będzie: rolka po papierze toaletowym, kolorowy papier, klej i nożyczki . I przede wszystkim….chęci i pomysł. Poniżej przedstawiamy kilka inspiracji z Internetu ale pamiętajcie, że to są tylko propozycje i możecie wykonać swojego motylka tak, jak Wam  podpowiada wyobraźnia.

Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia Waszych kolorowych motyli ;)

 

3.  Słuchanie wiersza M.Buczkówny pt. „ Łąka” i rozmowa na temat jego treści połączona z relaksacją przy dźwiękach przyrody .

Prosimy rodziców, starsze rodzeństwo o przeczytanie tekstu wiersza a na koniec o włączenie linku z odgłosami.

Posłuchajcie krótkiego wierszyka o łące . Zwróćcie uwagę, że na łące żyje mnóstwo małych żyjątek, owadów. Łąka porośnięta jest trawami, kolorowymi, pachnącymi kwiatami.

Na łąkę trzeba iść rano
Kiedy jeszcze jest rosa –
Cichutko przystanąć
I słuchać
Jak brzęczy pszczoła jak bąk a jak osa
Patrzeć jak skrzydła motyli
Zamykają się i otwierają
Jak mała biedronka
Na łódce z listka płynie
Po zielonym kołysaniu –
A potem trzeba się pochylić
Nad każdym kwiatem
I zapytać jak mu na imię

Na koniec wsłuchajcie się w jej odgłosy. Połóżcie się na podłodze….zamknijcie oczy….i słuchajcie.

Link do odgłosów : https://www.youtube.com/watch?v=IoC7WCfx6Z0

 

Przesyłamy pozdrowienia i uściski!

Pani Ewelinka i Pani Marta