21.05.2020 Jak śmiesznie wygląda strach!

Cele ogólne:

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze strachem;
  • Zachęcanie dzieci do zwracania się do innych po pomoc;

 

1. Nasze emocje – śpiewanie piosenki.

 

2. „Kto może nam pomóc, gdy się boimy?” – rozmowa na temat sposobów radzenia sobie ze strachem na podstawie doświadczeń dzieci oraz opowiadania:

"Zły sen"   Renaty Piątkowskiej- tekst w zakładce TEKSTY

 

3. „Jak śmiesznie wygląda Strach!” – praca techniczna

Rodzic kładzie na stoliku dziecku różne materiały plastyczne m.in. gazety, kolorowy papier, krepę, taśmę klejącą, nożyczki. Zadaniem dzieci jest wymyśleć, w jaki sposób użyć zgromadzonych materiałów, aby zmienić się w coś strasznego. Drą, wycinają, doklejają do ubrania gazety i krepinę, robią opaski na głowę lub proste maski. Chodzą po domu, rozśmieszając domowników.

4. W domu czuję się bezpiecznie – praca z kartą pracy s.38.

5. Już się nie boję! – zabawa w ciepło – zimno: Szukamy najedzonego Zmorka.

Zadaniem dzieci jest narysowanie sylwety Zmorka, psa – jamnika ze skrzydłami, który zjadł złe sny w opowiadaniu Tomka. Następnie dziecko zamyka oczy, a Rodzic chowa Zmorka. Dziecko chodzi po mieszkaniu szukając najedzonego Zmorka, a rodzic podpowiada komendami: ciepło, zimno, coraz cieplej, gorąco.

 

PS Drodzy Rodzice czekamy na efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Spokojnego dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra