21.05.2020 r. Z kamerą wśród pszczół

Cele:

  • usprawnianie mięśni narządów mowy na zgłoskach : kum-kum, kle-kle, bzyk-bzyk, cyk-cyk
  •  rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i logicznego myślenia

 

1.Ćwiczenia ortofoniczne w formie zabawy dźwiękonaśladowczej  „ Mieszkańcy łąki”

Dziś zapraszamy Was do rozwiązania zagadek nt. mieszkańców łąki.

Zagadka nr 1:  Dziób czerwony, długie nogi,  żabki ze strachu schodzą mu z drogi  ( bocian)

Zagadka nr 2 : Skaczą po łące, pływają w wodzie, żyją z bocianem w ciągłej niezgodzie  ( żaby)

Zagadka nr 3 : Mają żółte i czarne paseczki,  latają nad łąką i głośno bzyczą   ( pszczoły )

Zagadka nr 4 : Czy znacie takiego konika,  który pięknie w trawie cyka?  ( konik polny )

Zagadka nr 5 : Lata nad łąką w czerwonej kapotce, a na tej kapotce jest kropka przy kropce (biedronka )

Zagadka nr 6 : Ponad łąką lecą w świat, a skrzydełka mają jak kolorowy kwiat.  ( motyle)

A teraz wygodnie usiądźcie na dywanie. ( Jeśli jest taka możliwość można dziecku dać do ręki małe lusterko , aby mogło w nie patrzeć wykonując ćwiczenia. ) Popatrzcie w swoje odbicie. Szeroko się uśmiechnijcie ;) Pokażcie swój języczek. Obliżcie się tak, jak robi to kotek. Pamiętacie odgłos jaki wydaje BOCIAN??  Tak! Dokładnie! KLE, KLE KLE. Spróbujcie wyraźnie wymawiać odgłos bociana patrząc się w swoje odbicie w lusterku. Przed bocianem się chowają w zielonej trawce żabki, które cichutko kumkają KUM, KUM, KUM. A teraz Wy spróbujcie zakumkać  KUM, KUM.  A co to tak pięknie w trawie cyka? Pamiętacie? CYK, CYK?? Tak, to jest konik polny. A może teraz Wy tak pięknie i wyraźnie wypowiecie CYK, CYK? A gdy przelatuje obok nas pszczoła to co słyszymy??? BZYK, BZYK, BZYK.  Powtarzajcie teraz odgłos pszczoły BZYK, BZYK.

 

2. Rozmowa na temat pszczół na  podstawie 2  filmów edukacyjnych .

Wczoraj swoje święto miały pszczoły. Jak wiecie pszczoły są bardzo pracowite.  Obejrzyjcie teraz filmiki:

                a) „ Z kamerą wśród pszczół” odc.1

Link do filmu : https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

              b) „ Pracowita pszczółka”

 link do filmu : https://www.youtube.com/watch?v=53dE4oz5efw

Teraz już wszyscy będą pamiętać, że praca pszczół jest bardzo ciężka a zarazem pożyteczna. To dzięki pracy małych pszczelich  skrzydełek mamy  min. pyszny i zdrowy miód , wosk do produkcji świec czy mleczko pszczele wzmacniające nasz organizm.

 

3.  Gra „ Sudoku-Pszczoła” ( plik JPG)

Do tego zadania może okazać się, że będzie potrzebna pomoc osoby dorosłej. Liczymy na Państwa. W plikach , które pochodzą z Internetu na dole strony znajduje się gra- SUDOKU. Zadanie polega na uzupełnieniu ( naklejeniu)  pustych pól wyciętymi z dołu kartki elementami. Należy pamiętać ,aby elementy nie powtórzyły się w linii pionowej i poziomej.

Gra SUDOKU świetnie rozwija spostrzegawczość i logiczne myślenie.

 

4. II śniadanie-przygotowanie herbaty / wody z miodem i cytryną

Zachęcamy do wspólnego  przygotowania na II śniadanko herbatki z miodem lub wody z miodem i cytrynką. Samo zdrowie :)

 

Pozdrawiamy Was serdecznie :)

Pani Ewelinka i Pani Marta